SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

כלים לקידום אתרים

עודכן לאחרונה ב- 14.04.2012 על ידי אלקטרו קידום אתרים
כלי קידום אתרים

עמוד זה הוא בשבילכם אם אלו הם הצעדים הראשונים שלכם בתחום הקידום וגם אם אתם מקדמים מנוסים שישמחו לגלות דרכים חדשות לייעל את התהליך. בסקירה זו ריכזנו את מיטב הכלים להרחבת קהל היעד, ניתוח ושיפור מבנה האתר.

הכלים מחולקים על פי נושא ובסמוך לכל כלי תמצאו מידע אודות מפתחיו, יתרונותיו ואופן השימוש בו. כמו כן, סקירה זו מתעדכנת באופן קבוע ולכן כדאי לחזור מדי פעם לביקור קצר ולהתעדכן בכלים חדשים שנוספו.

כלים בסיסיים

כלים לאופטימיזציה בסיסית

ראשית, נסביר בקצרה מהי אופטימיזציה. אופטימיזציה היא סך הפעולות המבוצעות במבנה האתר כדי לשפר את חווית הגולש ואת הרלוונטיות למנועי החיפוש, אל חלקן נחשפים הגולשים עוד בטרם נכנסו לאתר עצמו.

בין הפעולות נמנית עריכה של תגיות מטא, כותרות, הנגשה של תמונות, קישור בין כתובות וניסוח טקסטואלי מוצלח. מומלץ לקרוא בהרחבה על נושאים אלו בעמוד: מהי אופטימיזציה.

  • SEO Doctor

    SEO Doctor - תוסף קליל וידידותי לדפדפן פיירפוקס. SEO Doctor מעניק ציון משוקלל לאיכות האופטימיזציה בעמוד על בסיס הפרמטרים הבסיסיים והחשובים ביותר בעמוד: זמן טעינה, תגיות מטא, כותרות, תמונות ועוד. תכונה ייחודית של תוסף זה היא שיקלול של כמות הקישורים היוצאים וחישוב "זרימת הסמכות" מהעמוד.

    התוסף נוצר על ידי Vladimir Prelovac, מנכ"ל חברת Prelovac Media הסרבית, העוסקת בפתרונות ניהול אתרים.

  • Quirk SearchStatus

    SearchStatus - תוסף שימושי זה מיועד לדפדפן פיירפוקס ומאגד מספר נתונים חשובים בחבילה אחת: הצגה אוטומטית של מדדי PageRank, MozRank (תחזית פייג'רנק עדכנית) ו- Alexa, סיכום תגיות המטא והקישורים המוצגים בעמוד, הדגשה של קישורים מסוג NoFollow ועוד. אחת האפשרויות הנוחות בתוסף היא הצגה של הקישורים הנכנסים לעמוד על פי מנוע החיפוש Yahoo Site Expolrer.

    התוסף נוצר על ידי חברת Quirk המספקת שירותי eMarketing.

  • WebDeveloper

    WebDeveloper - תוסף חובה לדפדפן הפיירפוקס של כל מפתח אתרים. התוסף הפופולארי מכיל אינספור אפשרויות להצגה, מדידה ובעיקר סימון גרפי של אלמנטים מבניים בעמוד. לתחום הקידום, התוסף שימושי על מנת להציג ויזואלית את ערכי ה- Alt של תמונות וסימון כותרות העמוד במהירות ונוחות.

    התוסף הוא פרי פיתוחו של Chris Pedrick, מעצב ומפתח ראשי ברשת אתרי הספורט Bleacher Report.

כלים למחקר מילות מפתח

מחקר ביטויי מפתח בתור התחלת תהליך הקידום, מומלץ לכל בונה או מקדם אתר לבדוק את הזירה העסקית שבה הוא פועל: לבחון מתחרים, לבדוק מה מחפש קהל היעד ומהם מגמות החיפוש, ובהתאם לכך לייצר תוכנית אסטרטגית מושכלת. לשם כך נציג מספר כלים שיעזרו לכם להבין טוב יותר את התחום שאליו אתם נכנסים:

  • Google Adwords

    Google Keyword Tool - כלי מילות המפתח של גוגל הוא הבסיס למחקר ביטויים עבור קמפיין פרסום וקידום אורגני. הכלי מספק את נפחי התנועה הממוצעים על פי מדינה ואזור, מדד לתחרות הצפויה בקמפיין פרסומי וכן הצעות לביטויים רלוונטיים. כל זאת, בפשטות ובנוחות.

    הכלי הוא מקוון לחלוטין ונוצר במקור על ידי חברת Google כעזר ליצירת קמפיין פרסומי.

  • Google Insights for Search

    Google Insights - באמצעות Google Insights תוכלו לצפות במגמות החיפוש של הביטויים המרכזיים שבחרתם לאורך תקופת זמן ועל פי חיתוך אזורי. בנוסף, הכלי מציעה תחזית משוקללת למגמות החיפוש הצפויות בעתיד - אפשרות שימושית במיוחד לזיהוי הפוטנציאל הצפוי בתחום.

    השירות מוצע באופן חינמי על ידי חברת Google.

כלי עזר לעריכה טקסטואלית

אחרי שהכרנו טוב יותר את תחום החיפוש הרלוונטי לנו, הגיע הזמן לשכתב את תוכן העמוד כך שיתאים לגולש וייחשב רלוונטי לשאילתת החיפוש. חשוב לוודא שתוכן העמוד כתוב בצורה מעניינת ומניעה לפעולה ולאחר מכן להתאימו למנועי החיפוש. מכאן נובע הצורך בעיצוב כותרות מתאימות, רלוונטיות ומושכות, הוספת תמונות ווידאו והכי חשוב תוכן איכותי.

מהו תוכן איכותי? תוכן איכותי הוא קודם כל ייחודי לאתר, עדכני, ורלוונטי לתחום בו עוסק האתר. כיתבו תוכן מועיל שמסביר בקצרה על שירותי האתר והחברה באופן שיניע לפעולה, נסחו את הטקסט בצורה טבעית ושיווקית. לאחר הטמעת הטקסט החדש חשוב לוודא שהטקסט כולל את הביטויים המחופשים שבהם עוסק העמוד בכותרות ובתוכן עצמו.

להלן כלי אשר יסייע לכם לבדוק את צפיפות ביטויי המפתח ולוודא שפיזורם נעשה באופן טבעי:

  • SeoQuake

    SeoQuake - בין תכונותיו של תוסף מקיף זה היא האפשרות להציג דו"ח מפורט של צפיפות הביטויים המופיעים בעמוד. התוסף מותאם לשפה העברית ותומך בכל הדפדפנים הפופולאריים.

    SeoQuake מוצע בחינם ומתעדכן באופן שוטף עם גרסאות חדשות של הדפדפנים הפופולאריים.

כלי ניהול

ניהול מושכל של אתר אינטרנט הוא חיוני להגשמת הפוטנציאל העסקי של האתר. באם אתה מנהל אתר, אתה בוודאי נדרש להכריע בדבר לבטים מורכבים כמו: איכן להשקיע את המשאבים? האם ביצירת עמודים חדשים, האם כדאי לשנות עמודים קיימים או אולי הגיע הזמן להחליף את עיצוב האתר כולו.

להחלטות מסוג זה יש השפעה רבה על הצלחת האתר ולכן, כדי לענות עליהן בצורה מוצלחת כדאי להיעזר בכלים חזקים שיעזרו לנו להעריך בצורה טובה את מצב האתר ולפשט את מורכבות הנושא. שני כלים רבי עוצמה מבית גוגל תוכננו לענות בדיוק על צורך זה:

  • Google Analytics

    Google Analytics - גוגל אנליטיקס הוא הפתרון האולטימטיבי לניתוח התנהגות הגולשים באתר ומאגד בתוכו נתונים על נפחים, מקורות ומגמות התנועה לאתר. הכלי כולל גם אפשרויות פילוח של יחסי המרה, מידע על ביצוע רכישות, פירוט פעולות הניווט של הגולשים ונתונים רבים נוספים.

    Google Analytics הוא כלי מקוון אשר דורש הטמעה של סקריפט קליל בגוף עמודי האתר. השירות מסופק חינמית על ידי חברת Google.

  • Google Webmaster Tools

    Google Webmaster Tools - ניתוח מבנה האתר לפי כל הגורמים המרכזיים במקום אחד! כלי עוצמתי זה מרכז נתונים אודות עמודי האתר וכתובותיהם, הקישורים הפנימיים והחיצוניים שמצביעים אליהם, שגיאות סריקה ונושאים רבים נוספים, כפי שגוגל רואה אותם.

    הכלי הוא חינמי לחלוטין ומאפשר שליטה על על רישום האתר באינדקס של גוגל. זהו ללא ספק כלי חובה לכל וובמאסטר.

  • A1 Sitemap Generator

    A1 Sitemap Generator - כן, תוכנה זו מייצרת מפות אתר מצוינות, כפי ששמה מרמז, אך אולי תופתעו לגלות שזוהי אינה הסיבה שכללנו אותה כאן בסקירה של כלים לקידום אתרים.

    A1 Sitemap Generator תסרוק את כלל כתובות האתר שלכם ותאפשר לבצע חיתוך של הקישורים המצביעים לכל עמוד, לזהות תגיות מטא משוכפלות, לאתר עמודים אשר עוברים הפניה, לעמוד על יעדן של תגיות Canonical שמופיעות באתר וזהו רק חלק קטן מורסטיליות הניתוח שהיא מאפשרת.

    כלי זה, פרי פיתוחה של MicroSys, ניתן בגרסת ניסיון של 30 יום ובגרסה מלאה בתשלום אשר יצדיק את עצמו לכל וובמאסטר שמעוניין לנתח באופן יסודי את מבנה האתר.

  • Web-Sniffer

    Web-Sniffer - מדהים כמה אפשרויות יכול להציע כלי כל כך פשוט. אחזרו את קוד האתר שלכם בתור הזחלן של גוגל או לפי סוג דפדפן לאיתור הבדלים בקוד המוגש ואיתור תקלות על פי Response Header. בדקו מהו סוג ההפניות המתבצע בין עמודי האתר (301 / 302 / 303 וכד') וודאו שהן מצביעות לכתובות היעד הנכונות.

    כלי זה מוצע בחינם על ידי חברת Lingo4u הגרמנית אשר עוסקת בדרך כלל בהוראת שפות אונליין.

כלים מתקדמים

עד כה הצגנו כלי קידום מקיפים שאיפשרו לכם לבנות בסיס איתן של אופטימיזציה, לבצע מחקר ביטויי מפתח ולנהל את האתר בצורה נוחה וחכמה.

כעת הגיע הזמן לשלב הבא - כלי קידום אתרים שיאפשרו לכם להרחיב את קהל היעד של האתר, לשפר מישורי קידום נוספים וגם לנתח את האתר בצורה טובה יותר.

כלים לבדיקת קישורים נכנסים

מנועי חיפוש עושים שימוש בכמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר כמדד לסמכותיות שלו יחסית למתחרים. סמכותיות זו משפיע באופן ישיר על דירוג אתרכם בתוצאות החיפוש. הכלי הבא לא רק שיאפשר לכם להעריך את סמכותו של האתר אלא גם להשוות אותה לאתרים שבהם אתם מתחרים!

  • Open Site Explorer

    Open Site Explorer - הכלי המקיף והמשוכלל ביותר לבדיקת קישורים נכנסים. שירות מקוון זה משקלל עבורכם את סמכות האתר על בסיס כמות ואיכות הקישורים הנכנסים וגם מאפשר להשוות את הנתונים לאתרים המתחרים שלכם.

    Open SIte Explorer הוא פרי פיתוחה של SeoMoz, מובילת דעה עולמית בתחום קידום האתרים.

  • Yahoo Site Explorer

    Yahoo Site Explorer - כלי אמין ופשוט זה מפרט את רשימת הכתובות שמקשרות אל האתר. באמצעותו, ניתן לבחון את הקישורים שמצביעים לעמודים מסויימים באתר או לדומיין בכללותו.

    Yahoo Site Explorer זמין לשימוש במסגרת חשבון Bing Webmaster Tools - מתבסס על נתוני הזחלן של מנוע החיפוש Yahoo ומוכר כבעל מוניטין אמין בקרב מקדמי אתרים בארץ ובעולם כבר שנים רבות.

  • Link Diagnosis

    Link Diagnosis - התקנה של תוסף קליל לדפדפן FireFox וביצוע סריקה באתר הכלי תפרוש בפניכם דו"ח מייצג של קישורים נכנסים עם טוויסט ייחודי - מיון של קישורים נכנסים על פי שיקלול PageRank ביחס לכמות הקישורים היוצאים.

    כלי זה פותח על ידי חברת iAcquire ומבוסס על נתוני הזחלן של SeoMoz הידוע בעדכניות טובה יחסית לזחלנים האחרים.

  • Majestic SEO

    Majestic SEO - לאחר הרשמה פשוטה לאתר הכלי תוכלו לצפות בגרפים מפורטים שיציגו את קצב הגידול בפרופיל הקישורים הנכנסים שלכם כפונקציה של זמן. ניתן לבצע חיתוך על פי שני מצבים עיקריים: כמות קישורים מצטברת וקצב הגידול.

    הכלי מאפשר גם ביצוע השוואה לאתרים מתחרים ומתעדכן על בסיס חודשי.

כלים לבדיקת תוכן מועתק

עמוד נחיתה אשר מכיל תוכן מועתק מכיל תוכן שקיים כבר תחת כתובת אחרת, בדומיין אחר. עמודים מסוג זה נחשבים כחסרי ערך מוסף ולכן מנועי חיפוש ימנעו מלהציג אותם בתוצאות החיפוש. היעזרו בכלי הבא כדי לבדוק האם קיים תוכן מועתק באתר שלכם כתוצאה מהעתקה (מורשית או לא מורשית), הגדרה לא נכונה של שרת האחסון או אפילו עקב פריצה זדונית לאתרכם.

  • Copyscape

    Copyscape - באמצעות הגרסה החינמית של כלי מקוון זה תוכלו לבדוק את עמודי האתר שלכם כנגד כל האתרים ברשת ולקבל רשימה של כתובות שמכילות תוכן זהה. לחיצה על אחת התוצאות ברשימה תציג בפניכם את העמוד החיצוני עם הדגשה של הטקסט המועתק והאחוז שהוא מהווה מכלל התוכן.

    הגרסה החינמית מוגבלת לבדיקה של כ- 30 עמודים לדומיין בחודש. הגרסה המלאה לעומת זאת, תאפשר לכם לבצע בדיקה רוחבית של כל כתובות האתר, ניטור אוטומטי של הרשת למציאת כתובות חדשות ודוחות שיסכמו את ממצאי הבדיקות.

    Copyscape מצויד בזחלן העדכני והאמין ביותר מבין הכלים המקוונים (מלבד זה של גוגל). ככלי משלים, כדאי לעקוב אחר התראות על תוכן משוכפל ב- Google Webmaster Tools.

כלים לבדיקת שכנים ב- IP

בדיקת שכנים ב- IP, משמעותה סקירה של האתרים שמאוחסנים יחד עם אתרכם באותה כתובת IP בכדי ולוודא שאין ביניהם אתרים לא סמכותיים כגון: אתרים שמכילים Malware ותוכן פורנוגרפי. קראו מבוא לנושא בידיעה הבאה: לראשונה: הצהרה רשמית בדבר אתרים שכנים.

  • XooZoo IP Neighbour

    IP Neighbour - באמצעות ממשק פשוט וידידותי, כלי זה מאפשר לכם להזין את כתובת הדומיין שלכם ולקבל את פירוט האתרים שמאוחסנים יחד עם אתרכם על אותה כתובת IP.

    השירות ניתן על ידי חברת XooZoo, המספקת שירותי ייעוץ לעיצוב תוכנה.

  • WebsiteNeighbors.com

    WebsiteNeighbors.com - מאחר שלכל שירות בדיקת שכנים ב- IP יש זחלן משלו, כדאי לבצע בדיקה נוספת של הדומיין באמצעות כלי זה בכדי לוודא שבידינו נמצאת הרשימה המלאה של האתרים השכנים לנו.

    באתר האינטרנט של WebsiteNeighbors ניתן למצוא גם מספר טיפים רלוונטיים לאחסון אתרים.

כלים לפיתוח האתר ושיפור זמן טעינה

זמן טעינה הוא גורם מרכזי בחווית הגולש שמגיע לאתרכם ובהתאם לכך, מהווה פרמטר חשוב שמשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש, שני הכלים הבאים יעזרו לכם לאבחן ולשפר את זמן הטעינה באתר ויקלו עליכם במלאכת הטמעת השינויים באתר:

  • Firebug

    FireBug - תוסף פופולארי בקרב מפתחי אתרים ברחבי העולם. הכלי מאפשר צפיה בקוד המקור של כל אלמנט בגוף העמוד, בלחיצת כפתור. שימושי מאוד לביצוע הפעולות שאליהן אנו מתייחסים בעמוד זה. בנוסף, התוסף כולל בתוכו Plugin בשם Page Speed אשר מאבחן את זמן הטעינה של העמוד ומציע שיפורים נדרשים.

    FireBug מותאם לכל הדפדפנים הפופולאריים וניתן להורדה חינם.

  • Page Speed Online

    Page Speed Online - קבלו הצעות מקצועיות לשיפור זמן הטעינה של כל עמוד ועמוד באתרכם בלחיצת כפתור. שירות מקוון זה משלים את תוסף ה- FireBug ואף מעניק ציון לרמת האופטימיזציה של זמן הטעינה באתרכם, אותו תוכלו להשוות לאתרים מתחרים.

    Page Speed Online הוא פרי פיתוחה של חברת Google אשר מספקת את השירות ללא הגבלה ומכל דפדפן.

  • Google Swiffy

    Google Swiffy - כלי מדהים זה מאפשר המרה מלאה של סרטוני Flash לסקריפט מסוג HTML5 בלחיצת כפתור.

    הסרטון המומר יהיה בעל נגישות טובה יותר לדפדפנים המודרניים של מכשירים ניידים, משקלו יהיה דומה לגרסתו המקורית וניתן יהיה לערוך את תוכן האנימציה ישירות מעורך הקוד שלכם באמצעות מאפייני ה- Canvas החדשים.

    את הסקריפט ניתן להטמיע ישירות בקוד המקור של העמוד המוצג או כ- IFrame המצביע לקובץ נפרד. אתם מוזמנים להיכנס עכשיו ולנסות להמיר סרטון בעצמכם.

כלים להרחבת פעילות האתר

אחד היתרונות המרכזיים של האינטרנט הוא שרשת אינה מוגבלת בגבולות גיאוגרפיים ולאתר שלכם ניתן לגשת מכל מדינה ברחבי העולם. חברות רבות כבר עשו שימוש מוצלח באתר האינטרנט שלהן והתרחבו אל מעבר לגבולות המקומיים של המדינה ולגבולות השירותים שהן מציעות. הכלים הבאים יסייעו לכם במהלך אפשרי של התרחבות:

  • Doubleclick Ad Planner

    DoubleClick Ad Planner - היעד המרכזי של שירות זה הוא לסייע בתכנון קמפיין פרסומי ברשת. עם זאת, הכלי מאפשר הזנה של כתובות האתרים המתחרים וקבלת נתונים אודות ביטויי המפתח שדרכן מגיעים אליהם. על ידי שימוש מושכל בכלי זה תוכלו לאמץ רעיונות לתחומים רלוונטיים שאליהם תוכלו להתרחב ובכך להגדיל את קהל היעד של אתרכם.

    חברת Doubleclick נרכשה על ידי חברת Google אשר מספקת את השירות כעת באופן חינמי לחלוטין.

  • Google Global Market Finder

    Global Market Finder - הזינו את ביטויי החיפוש המרכזיים שלכם וצפו בנתוני החיפוש של הביטויים בשאר מדינות העולם לאחר שתורגמו לשפה המקומית! כלי משוכלל זה מציג בפניכם את הפוטנציאל להתרחבות למדינות אחרות בלחיצת כפתור.

    Global Market Finder הוא שירות ייחודי מבית Google ומסייע גם ביצירת קמפיינים פרסומיים ב- Adwords.

  • Google Adwords

    Ad Preview Tool - במידה ותרחיבו את פעילות האתר שלכם לחו"ל, תזדקקו לכלי שבו תוכלו לבדוק את הדירוג שלכם כפי שהוא מופיע במדינות אחרות. על ידי הזנת מילת מפתח, בחירת שפה ומדינה, עיר או אזור תוכלו לצפות בסימולציה של תוצאות החיפוש, כאילו אתם מבצעים את החיפוש מחו"ל.

    Ad Preview Tool הוא שירות ייחודי של חברת Google אשר נועד לספק תצוגה מקדימה של מודעות Adwords ברחבי העולם.

ובנימה אופטימית זו

אם השתכנעתם שאתם מסוגלים לקדם אתר בעצמכם והכלים שצירפנו יכולים לעזור, אנחנו מאחלים קידום נעים והנאה מהתהליך הארוך. אך אם נשברה לכם האצבע מהקלקה על העכבר והחלטתם שאת קידום האתר עדיף להשאיר למישהו אחר, אז אנחנו כאן בשבילכם.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012