SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

חדשות קידום אתרים

גוגל פלוס: בתוצאות החיפוש

פורסם ב- 20.01.2012 על ידי אלקטרו קידום אתרים

בין אם תקבלו את פניו בשמחה או בהסתייגות, השינוי המשמעותי ביותר בכל הזמנים של תוצאות החיפוש מגיע ולהתכונן אליו, צריך.


בידיעה "גוגל פלוס לעסקים: השקה" הצגנו את האינטגרציה בין שירותי גוגל ותיקים (כמו Google Places) לבין עמודי עסק בגוגל פלוס וכן את השפעת כמות השיתופים וכמות העוקבים בעמודי העסק על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. באותה ההזדמנות תהינו כיצד גוגל תמשיך לבצע אינטגרציה בין שירותיה ומהו הסיכון היחסי שנלקח מול קהל המשתמשים בהם.

והרי התשובה: בשבוע שעבר הכריזה גוגל על שילוב נתונים מתוך גוגל פלוס אל תוך תוצאות החיפוש האורגניות של Google Search - השינוי המשמעותי ביותר שנעשה בתוצאות החיפוש אי פעם.

כיצד ייראו תוצאות החיפוש החדשות

תוצאות מותאמות אישיתחיפוש בגוגל עם תוצאות מותאמות אישית

תוצאות החיפוש הולכות להשתנות ויחד איתן ישתנו גם הרגלי החיפוש ואפילו הרגלי הגלישה שלנו.

נתחיל מההתחלה: ניתן יהיה לצפות בתוצאות החיפוש בשני מצבים שונים:

  1. תוצאות מותאמות אישית.
  2. תוצאות טבעיות.

1. תוצאות מותאמות אישית

ביצוע חיפוש רגיל בגוגל עם פרופיל הפלוס שלכם יציג פוסטים, תמונות, סרטונים ופרופילים של חברים ועמודי עסקים מגוגל פלוס, ממש כתוצאות חיפוש מן המניין.

עמודי עסקים מגוגל פלוס וגם אתרי עסקים שקשורים אליכם או לחבריכם יקבלו עדיפות בדירוג ויופיעו באופן שבו אנו רגילים לצפות בתוצאות החיפוש הרגילות.

לדוגמא, אם אחפש את הביטוי "תאילנד" אקבל את סוגי התוצאות הבאות:

  • פוסטים, תגובות ותמונות של חברים שהיו בתאילנד.
  • אם חברי בגוגל פלוס אהבו אתרי עסקים רלוונטיים ועמודי עסק בגוגל פלוס שמציעים טיסות ומלונות בתאילנד והוסיפו אותם למעגלים שלהם או לחצו +1 באתרי האינטרנט שלהם - גם הם יופיעו בתוצאות החיפוש שלי אפילו אם זהו לא הדירוג ה- "רגיל" או ה- "טבעי" שלהם.
  • שאר האתרים שהייתי מקבל בתוצאות הטבעיות יופיעו בין התוצאות החברתיות בהתאם לכמות המקום שנשאר בדף.

2. תוצאות טבעיות

ניתן יהיה לצפות גם בתוצאות הטבעיות, הרגילות - כאלה שאינן מכילות מידע מתוך גוגל פלוס. כדי לעבור לתצוגת תוצאות טבעיות בלבד יהיה עלינו ללחוץ על כפתור ייעודי (ראו תמונה).

החלפה בין סוג התוצאותהחלפה בין סוג התוצאות

גם במצב התצוגה של תוצאות "טבעיות" בלבד חל שינוי משמעותי. בנוסף לתוצאות הרגילות נקבל גם תוצאות של עמודי עסק רלוונטיים בגוגל פלוס.

משמע - גם אם לא אהיה מחובר לחשבון הפלוס שלי, תופיע מצד שמאל תיבה אשר תכיל קישורים לעמודי עסק ופרופילים רלוונטיים לשאילתת החיפוש. תוצאות אלו יכללו תמונה מתוך עמוד הפרופיל ולכן השפעתן על התנהגות הגולשים צפויה להיות משמעותית במיוחד.

המשמעות עבור קידום אתרים ושיווק באינטרנט

עמודי גוגל פלוס בתוצאות הטבעיותעמודי גוגל פלוס בתוצאות הטבעיות

האפשרות לבצע איחוד של עמוד העסק בגוגל פלוס עם אתר החברה באופן שיהווה מדד לסמכות החברתית וישפיע על דירוג האתר (באמצעות Badge) היא כלי עבודה חדש ומשמעותי למקדמים - סקרנו את הנושא בידיעה קודמת.

אך היום עם השקת האינטגרציה המלאה בין פלוס לבין החיפוש, נקודה זו מקבלת פנים רציניות הרבה יותר.

  • גם משתמשים שאינם מחוברים לחשבון שלהם יקבלו קישורים לעמודי עסק רלוונטיים בגוגל פלוס. התוצאות יופיעו על בסיס מדד פשוט ועוצמתי - כמות העוקבים אחר עמוד העסק בגוגל פלוס.

    משמעות - אם לעמוד העסק שלכם (בגוגל פלוס) תהיה כמות עוקבים גבוהה (יחסית לעמודי העסק של המתחרים) אז העסק שלכם יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש! גם אם האתר שלכם אינו נמצא שם.

  • משתמשים שמחוברים לחשבון שלהם ומבצעים חיפוש כללי יקבלו תוצאות של עסקים הקשורים לחברים שלהם, מעל לתוצאת האתר שלכם גם אם הייתם מדורגים במקום הראשון של התוצאות הטבעיות.

במילים אחרות, אינטגרציה זו אינה מגבילה את תחום קידום האתרים, אלא מרחיבה את מישור הפעילות החברתית שנעשית במסגרתו, יותר מאי פעם.

נקודה למחשבה: נכון להיום קיימים בפייסבוק כ- 800 מיליון משתמשים רשומים וכל מותג דואג לשווק את עצמו על בסיס הרשת החברתית שלה. בחיפוש של גוגל לעומת זאת, משתמשים ביליוני אנשים - מה תגידו על כדאיות השיווק בגוגל פלוס לאחר האינטגרציה עם החיפוש?

סוגרים מעגל - מדוע הושק החיבור המאובטח?

לפני מספר חודשים הכריזה גוגל על מהלך ליצירת חיבור מאובטח לכל המשתמשים הרשומים. מקדמי אתרים ובעלי אתרים בפרט הופתעו לגלות שבעקבות המהלך יוקרבו חלק מנתוני הגלישה של משתמשים מחוברים המופיעים ב- Google Analytics ופרטי השאילתא של משתמשים מחוברים לא יוצגו יותר.

כעת, לאחר ביצוע האינטגרציה של גוגל פלוס בתוצאות החיפוש מתבהרת הסיבה למהלך זה - החיבור המאובטח יגן על המידע הפרטי מגוגל פלוס אשר יופיע בתוצאות החיפוש.

תגובת הקהל

תוצאות חיפוש צבעוניות יותרצפוי להגיע גם אלינו בחודשים הקרובים

כאמור, שילוב הנתונים מגוגל פלוס בתוצאות החיפוש ישנה את האופן שבו אנו גולשים ויוסיף מימד חדש לתחום השיווק באינטרנט ועבור קידום אתרים בפרט. אישית, אני מחכה להשקת האינטגרציה בארץ גם כמקדם וגם כמשתמש, אך כבר היום נשמעות קריאות נגד.

הסיבה העיקרית להתנגדותו של חלק מקהל המשתמשים הוא ההעדפה הקיצונית לשילוב רשת חברתית אחת (גוגל פלוס) על פני רשתות חברתיות אחרות (פייסבוק, טוויטר, לינדקין) בתוצאות חיפוש שאמורות להיות קודם כל אוביקטיות ורלוונטיות. השאלה הנשאלת היא: מדוע לא לשלב באופן דומה את פייסבוק, טוויטר ושות'? התשובה הרשמית לכך היא מגבלות בתנאי השימוש של רשתות חברתיות אלו. אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, אמר: "נשמח לבחון פניות מהרשתות החברתיות האחרות".

בינתיים הושקה האינטגרציה רק בארה"ב לחיפוש באנגלית וצפויה להגיע גם אלינו בחודשים הקרובים.

אם גם אתם מתרגשים מאפשרויות הקידום החדשות שנובעות משידרוג תוצאות החיפוש, צרו איתנו קשר ונצלו אותן גם בתהליך השיווק של העסק שלכם.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012