SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

חדשות קידום אתרים

זמן טעינת עמוד – הפרמטר החדש בקידום אתרים

פורסם ב- 23.11.2009 על ידי פבל ישראלסקי

בכנס PubCon השנתי שהתקיים בלאס ווגאס, השמועה הפכה לרשמית. מאט קאטס טען (יותר מפעם אחת), כי בגוגל מתכוונים להוסיף פרמטר חדש למשוואת הדירוג - זמן טעינת עמוד. זה לא שמקדמי אתרים לא ידעו על כך שיש לו השפעה מסוימת, פשוט עכשיו כשזה הוצג בצורה כה רשמית, זה כנראה גם מעיד על המשקל של הפרמטר.



מדוע זמן הפרמטר הזה חייב להיות חלק מהמשוואה?

למרות שמאט קאטס טוען כי הפרמטר כרגע עוד לא הוטמע סופית באלגוריתם משום שנמצא בשלבי בדיקה סופיים, ברחבי הרשת מציינים כי כבר בחודשים הקרובים הוא ייכנס לתוקף. בסופו של דבר האינטרס של גוגל הוא לגרום לתהליך חיפוש המידע להפוך למהיר יותר, מדוע? עם ההתפתחות הטכנולוגית של האינטרנט בשנים האחרונות, הגולש הממוצע התרגל לקצב העברת נתונים גבוהה מתמיד. הגולש של שנת 2009 רוצה למצוא מהר את המידע המבוקש, לנתר מהר מדף לדף, להוריד קבצים מהר, – אין לו סבלנות. המהירות אם כן משפיע מאד על תהליך קבלת ההחלטות של הגולש, לכן דף שעולה לאט עשוי לגרום לו פשוט לעבור לדף אחר ובכך לפגוע בחוויית הגלישה.

בגוגל הבינו את העיקרון הזה ולכן החליטו לייחס משמעות לזמני טעינת העמוד של הדפים. לא ניתן לדעת מה המשקל שניתן לפרמטר, ייתכן כי הוא מזערי מאד. אך בכל מקרה מומלץ לכולנו להתחיל עם אופטימיזציה לקוד ומבנה האתר למקרה שלפרמטר יינתן משקל גבוה.

איך אוכל לנתח את זמן טעינת העמוד של האתר שלי?

למרות שישנם כיום כלים רבים בשוק (כגון תוסף Yslow לפיירפוקס למשל), גוגל החליטו להשיק כלי ייעודי משלהם - Page Speed. זהו תוסף בקוד פתוח להטמעה בפיירפוקס, שעימו בעלי אתרים יכולים למדוד את זמן טעינת העמודים באתר שלהם ובכך להעריך את איכות הביצועים. באופן כללי, אופטימיזציה לזמן טעינת העמוד כוללת את השלבים הבאים:

  • אופטימיזציה לזיכרון המטמון
  • הקטנת round-trip
  • הקטנת request size
  • הקטנת payload size
  • אופטימיזציה ל- browser rendering

הידיעה פורסמה ע"י פבל ישראלסקי יועץ SEO שכותב את בלוג קידום אתרים AskPavel.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012