SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

חדשות קידום אתרים

Friendly URLs: מקפים לעומת קו תחתון, מי ידידותי יותר?

פורסם ב- 10.08.2011 על ידי אלקטרו קידום אתרים

כתובות ידידותיות (או Friendly URL's) הן אמצעי הנגשה מרכזי בתהליך אופטימיזציה של אתר. ניסוח מושכל של כתובת ידידותית מרמז על נושא העמוד, מציג את מיקומו ההיררכי באתר ומקל על הגולשים לזכור את כתובתו לשימוש עתידי. מקדמי אתרים יסודיים משתמשים בכתובות הידידותיות כדי לבנות רלוונטיות לביטויים מרכזיים ולשפר את חווית הגולש.

כתובות URL הן אמצעי גמיש למדי, ניתן להשתמש באותיות וביטויים באנגלית ובעברית, לחלק אותן לתיקיות על פי קטגוריות האתר וכמות התווים בהן אינה מוגבלת. עם זאת, לכתובות ידידותיות קיימת הגבלה אחת מוכרת, הן לא עובדות טוב עם רווחים. אז מהי הדרך הנכונה להתגברות על מגבלה זו: האם להשתמש במקפים או בקו תחתון כדי להפריד בין מילים והאם יש לכך משמעות?

ההבדל בין מקף לקו תחתון

ישנו הבדל בשימוש במקפים לעומת קו תחתון, הבדל זה משפיע על אופן רישום הכתובת באינדקס של גוגל.

  • מקף - מפריד בין מילים (כפי שנועד לבצע תו ה- "רווח").
  • קו תחתון - מאחד את שרשרת המילים לביטוי יחיד (כאילו לא קיים "רווח" ביניהן).

מדוע ישנו הבדל בין התווים?

בניגוד למקפים, לקו תחתון יש שימוש רחב ומוסכם בעולם התיכנות. בשפות תכנות רבות כמו C#, JavaScript, .Net וכו' נהוג להשתמש בקו תחתון על מנת להגדיר שמות משתנים ושפות תכנות מסויימות אף מכילות מאפיינים מובנים בעלי קו תחתון. לדוגמא: target="_blank" ב- HTML או numeric_limits ב- C++.

למשתמשים בקו תחתון, האם כדאי להחליף את הכתובות?

כתובות ידידותיות - מקף עדיף על קו תחתוןכתובות ידידותיות: מקף - מפריד, קו תחתון - מאחד

כתובות ידידותיות שבהן ההפרדה בין מילים מבוססת על קו תחתון אכן יבנו רלוונטיות באופן פחות יעיל מכתובות המבוססות על מקפים. אך אין בכך בכדי לשבור את הכלים - החלפת כתובות URL היא פעולה רגישה שכדאי לבצע במקרים הכרחיים בלבד.

גוגל עושה עבודה לא רעה בלזהות ביטויים שנמצאים בתוך ביטויים ארוכים יותר ולכן ההפסד הוא לא מלא, בנוסף, ישנם אמצעים משמעותיים וגמישים הרבה יותר בהן נתן להשתמש כדי לבנות רלוונטיות לביטויים המרכזיים של העמוד.

כפי שאתם יכולים לראות, כתובת ה- URL של עמוד זה מבוססת על קו תחתון ועם זאת, הכל בסדר והצלחתם להגיע לעמוד מתוצאות החיפוש בביטחה ובשלום. בתהליך אופטימיזציה של אתר, תמיד ישנן עדיפויות, באם אתם עובדים על אתר חדש מומלץ להעדיף מקפים בכתובת הידידותית. אך במידה והאתר שלכם כבר פעיל ומבוסס כולו על קו תחתון יש לשקלל את אופי העבודה הנדרשת להחלפת הכתובות עם פעולות אופטימיזציה אחרות שיש לבצע באתר ולהחליט על סדר העדיפויות.

צפו בפרסום הרשמי

בימים האחרונים פורסם ההסבר הרשמי אשר סוקר את הנושא, צפו ב- Matt Cutts מתייחס ומסביר על שיקוליה של גוגל:


אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012