SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

חדשות קידום אתרים

WMT: התראות על תוכן משוכפל

פורסם ב- 01.11.2011 על ידי אלקטרו קידום אתרים

ערך מוסף בתוצאות החיפוש תמיד היווה מדד מרכזי לאיכותם של מנועי חיפוש. גולשים המחפשים שאילתא מסוימת מצפים לקבל מידע ייחודי בכל תוצאה ולכן מנועי חיפוש, כמו גוגל, נמנעים מלהציג עמודי נחיתה שונים בעלי תוכן זהה. תוכן מסוג זה, אינו מכיל ערך מוסף עבור הגולשים ומכונה בעולם קידום האתרים כ- "תוכן משוכפל" / "תוכן מועתק" או באנגלית: "Cross-Domain duplicate content".

בידיעה הבאה נפרט את הגורמים לתוכן משוכפל, כיצד נוהגים לאבחן אותם ומהו החידוש האחרון בתחום.

הגורמים הנפוצים ליצירת תוכן משוכפל תחת אתרים שונים

  • העתקה מורשית או בלתי מורשית מאתרים חיצוניים.
  • פריצה זדונית לשרת האתר והגדרת הפניות לדומיין חיצוני.
  • הגדרה לקויה של שרת האחסון וזמינותו של קובץ זהה תחת כתובות שונות.

במקרים אלו, מנוע החיפוש יאלץ לבחור בגרסה אחת של התוכן להצגה בתוצאות החיפוש על פני ההעתקים שלה בכתובות האחרות. כדי לעשות זאת, מנוע החיפוש יעדיף את התוכן אשר נסרק ראשון ונמצא בדומיין סמכותי.

כיצד אדע אם קיים תוכן מועתק באתר שאני מנהל/ת?

לעיתים קרובות, מנהלי אתרים אינם מודעים לכך שתוכן האתר שלהם מכיל תוכן מועתק ולכן חשוב להשתמש בכלי אבחון, כגון Copyscape (ראו סקירה בכלים לקידום אתרים) אשר מאפשר השוואה של כתובות האתר עם תכנים דומים ברשת. החיסרון בשימוש בכלים חיצוניים הוא שהזחלנים שלהם הם אינם הזחלנים שמשמשים את גוגל ולכן לא ימקדו אתכם בהכרח לגרסאות המועתקות שגורמות לכם לירידה בדירוג.

חדשות טובות מבית גוגל - מהיום ואילך, אם תוצאת חיפוש (מתוך הדומיינים שאתם מנהלים) תיחשב כתוכן מועתק של דומיין חיצוני - תקבלו הודעה אוטומטית בחשבון Google Webmaster Tools עם פירוט של הכתובת החיצונית שמכילה את התוכן שנשחשב כמקורי. אפשר לראות בכך כשירות Copyscape אישי ואוטומטי מבית גוגל.

יוזמה חדשה זו אכן מבורכת ופרקטית לקהל מנהלי האתרים אך כדי להיות יסודיים, אל תמהרו לזנוח את השימוש בכלים נוספים. נכון להיום, לא כל המקרים ילוו בהתראות בכדי למנוע הצפה של הודעות, בלשון גוגל.


אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012