SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

מילון מונחי קידום אתרים

מונחים


מה זה SEO?

SEOקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO - Search Engine Optimization) הוא אוסף שיטות לשיפור מעמדו של אתר אינטרנט במנועי החיפוש ובראשם גוגל. מנוע החיפוש בבעלות חברת Google Inc הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר כיום באינטרנט. מנוע החיפוש מטפל בכל יום במאות מיליוני בקשות למציאת תוכן באתרי אינטרנט בכל שרתיו השונים. דף הבית של גוגל מעוצב בסגנון מינימליסטי ביותר, בניגוד גמור למרבית אתרי האינטרנט, המתחרים זה בזה בעיצוב צעקני ועמוס. גם המודעות בדף תוצאות החיפוש מעוצבות בסגנון מינימליסטי, גם זאת בניגוד למודעות האגרסיביות באתרים אחרים.

המקום היחיד שבו מתאפשר חופש עיצובי מסוים הוא הלוגו, שמוחלף מפעם לפעם בגרסה עליזה יותר מאשר הלוגו הבסיסי, לכבוד חגים או ימי הולדת ראויים לציון הממשק של גוגל מתורגם למספר רב מאוד של שפות, כך שמשתמשים מכל רחבי העולם יכולים להיעזר בו לחיפוש בשפה הנוחה להם. הממשק אף מתורגם למספר שפות עבר, כגון לטינית, יידיש ולשפות שאינן מדוברות לרוב במציאות, כגון קלינגונית.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

מרבית המשתמשים במנועי חיפוש לא טורחים לבדוק תוצאות שהוחזרו בעמוד השני, ובוודאי שלא תוצאות שהופיעו מאוחר יותר. לכן, שאיפתם של מנהלי אתרים היא להופיע כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש, בשני העמודים הראשונים ועם העדפה לעמוד הראשון. ככל שיותר אנשים מבקרים באתר, הוא זוכה לפרסום גבוה יותר, ומשום כך בעל האתר מקבל רווחים גבוהים יותר אם האתר מסחרי (מכיל פרסומות או מוכר מוצרים).

SEO מתמקד בעיקר (אבל לא רק) בנושאים הבאים:

  • איתור מילות מפתח
  • אופטימיזציה של דפים
  • אופטימיזציית מבנה הקישורים הפנימיים
  • בניית קישורים
  • הפניות לקישורים הדדיים

במנועי החיפוש הישנים היה מנהל אתר האינטרנט נכנס לדף רישום בו היה מוסיף אתר מסוים. צוות אנושי או "זחלן" (Crawl) היה בודק מה רשום בתגי המטא של העמוד, וכך קובע את הרלוונטיות של העמוד לחיפוש שנעשה (On-Site Factor). ברגע שמנהלי האתר נחשפו לשיטה, הם שתלו בתגי המטא מידע רב ולא-רלוונטי, כך שגם חיפושי מילים לא-רלוונטיות לעמוד יובילו אליו.

שיפור האלגוריתם ותוצאות החיפוש

עקב כך, שכללו מנועי חיפוש את אלגוריתם הזחלן שלהם. מנועי חיפוש חדשים יותר לא הסתמכו רק על תגי המטא של העמודים השונים, אלא על פרמטרים נוספים כמו כותרת הדף, שם הדומיין, שמות קובצי האתר והיררכיית העמודים באתר. בנוסף, התחשבו המנועים בתגי HTML נוספים - טקסט מודגש, כותרת בעמוד ומאפייני תמונה. כמו כן, מנועי החיפוש השתמשו בקבוצות מילים, כך שחיפוש המילה "סרט" יביא לאתר המכיל סרטים, תמונות וכדומה. למעשה, לא היה בשיטה החדשה שיפור מכוון של ממש, והשליטה הייתה עדיין בידי מנהל האתר.

לאחר שנודע לבעלי האתרים על האלגוריתם החדש, הם יצרו שיטות, מניפולציות ותוכנות להעלאת דירוגיהם, כמו הפצת קישורים לאתר באתרים אחרים, קשירת קשרים עם בעלי אתרים וכדומה. משום כך, פנו בעלי מנועי החיפוש למצוא שיטות אמינות נוספות לדירוג אתרים. כיום קשה להגדיר בדיוק את האלגוריתם המשמש את בעלי מנועי החיפוש, מכיוון שהוא נשמר חסוי. עם זאת, ניתן לשער על פי רישומים במשרד הפטנטים כי האלגוריתם מתבסס על המאפיינים הבאים:

  • ותק האתר
  • תדירות עדכון האתר והוספת תוכן
  • איכות הקוד ותוכן האתר
  • כמות וסמכות הקישורים הנכנסים
  • זמן טעינת האתר

השיטות הישנות - On-Site Factor ו-Off-Site Factor

נראה כי האלגוריתם החדש אינו מושפע משיטות למניפולציה של מנוע החיפוש, כמו החדרת מידע שגוי לתגי המטא של האתר. עם התפתחות מנועי החיפוש התפתחו גם שיטות הקידום של בעלי האתרים. אתרים רבים פונים לאמצעים טכניים מורכבים יותר בנוסף לשיטות הישנות. חלק מהאתרים מציגים מילות חיפוש פופולריות באתר, לרוב אף באופן נסתר כך שהצופה באתר לא יכול להבחין בהן. כמו כן, אתרים מסוימים בוחרים להציג למנוע החיפוש עמודים אחרים מאלה שהוא מציג לגולשים, מה שמשפר את דירוג האתר.

איפה האתר שלי? טעויות SEO

 כותרות גרפיות בכמויות גדולות – מנועי החיפוש מאנדקסים טקסט html ולא טקסט המוצג בצורה גרפית. עומס בגרפיקה מאט באופן משמעותי את זמן טעינת הדף, שהוא התלונה העיקרית של הגולשים. היעדר page title ו- description – אלה שתי פיסות המידע החשובות ביותר בדף html, לכל דף צריך להיות title מפורט וכן גם תג description, המוצג לעיתים קרובות במנועי החיפוש כתיאור של האתר, התוכן באתר אינו כולל את הביטויים הנפוצים אצל קהל היעד – לעיתים קרובות התוכן באתר הוא בעל אופי שיווקי השונה מאוד מהשפה שלקוח פוטנציאלי עשוי להשתמש בה לחיפוש השירות, המוצר או המידע. יש לעשות מחקר ולאתר את מילות המפתח המתאימות לקהל היעד, ולשלב אותן כמה שיותר בטקסט.

דף ראשי שכולו Flash – מנועי החיפוש נוטים לתת עדיפות לדף הבית של האתר, אולם אינם מסוגלים לאנדקס דף שכולו קבצי פלאש או תמונה. על כן לא מומלץ לתכנן את דף הבית כך ללא שום טקסט. הפלא שימוש בטכניקות ספאם – שיטות ספאם כגון טקסט זעיר, טקסט בצבע זהה לצבע הרקע, וחזרה מוגזמת על מילות מפתח אינן מומלצות. שימוש בטכניקות מסוג זה נראה מאוד לא אמין ולא מקצועי. בנוסף לכך, מנועי החיפוש לעיתים קרובות קולטים דברים מסוג זה, והדבר עלול להסתיים בדחייה מוחלטת על ידי מנוע החיפוש. שעלול גם להרתיע גולשים ללא חיבור מהיר לאינטרנט.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012