SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

האם חברת ה- SEO שלכם עושה את העבודה?

פורסם ב 22.03.2010 על ידי - אלקטרו קידום אתרים

בין אם אתם מנהלי שיווק או בעליו של עסק, אם החלטתם שרשת האינטרנט היא אפיק שיווק מרכזי עבורכם - כדאי שתדעו ליהנות מהיתרון המשמעותי ביותר שהיא מציעה. בניגוד להרבה מדיומים אחרים, באינטרנט הכל מדיד, כל שעליכם לעשות הוא ללמוד לאסוף את המידע החיוני לכם, להבין אילו מסקנות ניתן להסיק מהנתונים השונים ומה התועלת שאתם מפיקים מכל אפיק בו השקעתם.

כרגיל, אנחנו כאן בשביל לשים קץ לאי הוודאות והחלטנו להעלות סדרה של מאמרים, במסגרתה נתייחס למעקב ומדידה של תהליכים שיווקיים באפיקים השונים. המאמר הראשון יוקדש לתחום שכידוע לכם קרוב מאוד לליבנו - SEO.

בניית קישורים

דמות מחזיקה גרף אדום שנמצא בירידהדוחות שבועיים \ חודשיים \ שנתיים הם ללא ספק הקוץ בתחת של הענף. אין מנהל חברת SEO שלא חלפה בראשו, לפחות פעם אחת, המחשבה - 'היי, לוקח למנהלי הפרוייקטים 3 שעות להכין דו"ח, כאשר ניתן היה להשקיע את שעות העבודה היקרות הללו בבניית קישורים חדשים, אופטימיזציה ועוד'. יש שיגדילו ויחשבו - 'מה, אם אני אדווח על כל דבר שאני עושה, הם ילמדו לעשות את זה לבד'.

אף אחת מהמחשבות הללו, לא באה, כמובן, לשרת את האינטרס שלך כלקוח. ראשית, דיווח הוא חלק בלתי נפרד מהשירות שכל לקוח צריך לדרוש ולקבל, בלעדיו אין לכם דרך אמיתית לבדוק את כדאיות ההתקשרות עם החברה ששכרתם את שרותיה. מיותר לציין שחברת SEO שמציעה ערך מוסף אמיתי לא חוששת לחשוף בפני לקוחותיה מידע על פעילותה. כך או אחרת, זוהי אחריותכם לדרוש דיווח מלא.

למה זה מעניין אתכם?

ובכן, בואו נניח בצד את עניין היקף הפעילות ונתמקד בסיטואציות בהן כמובטח לכם, מושקעות עשרות שעות עבודה חודשיות בקידום אתרכם. בניית קישורים זו פעילות שאולי קהל היעד העיקרי שלה הוא הרובוט של מנוע החיפוש, אך כל גולשי רשת האינטרנט חשופים לה. לא הייתם רוצים שהמותג שטיפחתם יזוהה עם מאמרים מביכים (בלשון המעטה), תגובות ספאמיות בפורומים ובלוגים או אזכורים מנוגדים לערכי המותג שאתם שואפים להנחיל לציבור.

מעבר לכך, זה בדיוק המקום לבחון את היתרונות שמציע הספק לו אתם משלמים מידי חודש, ממיטב כספכם - האם הוא באמת מציע לכם משהו שיש מאחוריו לוחמנות, עבודה מקצועית ויצירתיות? האם הקישורים עליהם הוא מדווח הם קישורים מאתרי Web To All שכל סטודנט במשרה חלקית יכל לבנות עבורכם, או שיש שם באמת ערך מוסף שמצדיק כל שקל שאתם משלמים עליו?

האם הקישורים נבנים בשיטות לגיטימיות? אפשר לעשות הרבה מאוד דברים בשביל להשיג קישורים, אפשר לקנות, להחביא ולגנוב. בסופו של דבר, בטווח הקצר אתם תראו את התוצאות להן כל כך ייחלתם, אך מאחורי ההתקדמות הזו עלול להתגלות מחיר כואב שלא חברת ה - SEO שלכם תשלם, אלא אתם. יהיה מאוד קשה לבוא למישהו בטענות בדיעבד, לא רק קשה, גם חסר תועלת. אם אתרכם יוסר מהאינדקס של גוגל בגלל פעילות שנוגדת את הקווים המנחים של גוגל לבעלי אתרים - אף אחד לא יבקש לדעת האם את הקישורים שקניתם רכשתם במו ידיכם או באמצעות צד ג'. חשוב שתקבלו את האפשרות לפקח בזמן אמת על שיטות הפעולה של חברת ה - SEO שלכם. קראו עוד אצל יולי (BlondSEO): האתר שלך בעונש? קודם כל תרגע...

למי שייכים הקישורים? יצא לנו לפגוש יותר מידי מקרים בהם חברות SEO, עם תום הסכם ההתקשרות, מחליטות להסיר את כל הלינקים שנבנו במהלך תקופת הקידום. לצורך המחשה, דמיינו קבלן בנייה, שבונה עבורכם את בית חלומותיכם, מקבל את התשלום שדרש עבור העבודה ומפרק את הכל - בטענה שהמסמרים שייכים לו ולא לכם. חשוב שתסדירו את הסוגיה מראש במסגרת הסכם ההתקשרות ובמהלך תקופת הקידום המלא יינתן לכם דיווח מלא על קישורים חדשים שנבנים עבורכם. כתבה בנושא: מי הזיז את הקישור שלי?

תנועת גולשים אורגנית

אנחנו לא נריב עם אף לקוח שירצה להתמקם גבוה בתוצאות החיפוש שמתקבלות עבור הביטויים הגנריים שמייצגים את המוצר או השירות שהוא משווק. עם זאת, חשוב לזכור ש - SEO הוא לא מטרה, אלא אמצעי, יעיל למדי, לגיוס לקוחות חדשים, מכירה או כל מטרה אחרת שאתם מעוניינים לגרום לגולשים באתרכם לממש. השורה התחתונה היא - כמה גולשים הגיעו לאתרכם כתוצאה מפעילות ה - SEO שמתבצעת עבורכם וכמה מתוכם בצעו רכישה \ פנו אליכם לקבלת שירות וכיו"ב.

איפה בודקים טראפיק אורגני?

אם אתם משתמשים בתוכנת סטטיסטיקה אחרת, לא Google Analytics, אנו מתנצלים מראש (ומשתתפים בצערכם). ההסבר המפורט שלפניכם יציג מספר שלבים פשוטים באמצעותם תוכלו לנתח את טיב התנועה האורגנית שמגיעה לאתרכם. ראשית, בחרו בסגמנט המתאים (בראש עמוד ה-Dashboard מימין):

Analytics - Non Paid Search Traffic

הנתונים שלפניכם מתייחסים אך ורק לתנועת גולשים שמקורה בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל ומנועי החיפוש האחרים. כעת, תרצו לנתח את שאילתות החיפוש שהניבו ביקורים באתרכם:

Analytics - Keywords

תוכלו לראות כמה ביקורים מייצר כל ביטוי ולנפות את הרשימה באמצעות הפילטר שבתחתית הטבלה:

Analytics - Excluding Filter

אתם משווקים מספר מוצרים ומעוניינים לבדוק כמה מבין הביקורים נבעו מעניין במוצר ספציפי? הזינו את שם המוצר וביטויים רלוונטיים נוספים והפרידו בין המונחים באמצעות התו: |

לדוגמא:

מוצר|מוצרים|מוצרי

ובחרו באפשרות Containing

יש לכם הרבה לקוחות חוזרים או פעילות שיווקית ענפה בפלטפורמות אחרות וברצונכם לבדוק כמה מבין הביקורים נבעו מעניין במותג שלכם? בצעו את הפעולה הנ"ל ועשו שימוש בשם המותג על הטיותיו השונות. תרצו לדעת כמה ביקורים אורגניים נרשמו באתרכם מביטויים גנריים (שחברת ה-SEO שלכם כנראה מקדמת)? בחרו באפשרות Excluding.

הגדירו מטרות

כאמור, SEO אינו מטרה אלא אמצעי להשיג את המטרות לשמן הקמתם את אתרכם ואותן אתם שואפים לגרום למבקרים לממש. שאלו עצמכם מהן אותן מטרות - עבור מרבית העסקים שמפעילים אתרי אינטרנט המטרה תהיה מכירה או יצירת לידים (פניות של גולשים המתעניינים בשירותים שאתם מציעים). Google Analytics היא תוכנת סטטיסטיקה שפותחה במטרה לאפשר לכם למדוד בצורה הנוחה והמדויקת ביותר את החזר ההשקעה שלכם באינטרנט. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר את המטרה הרצויה:

פרופיל אנליטיקס עמוד מטרה החזר השקעה

בסופו של דבר, תוכלו לבצע חישוב פשוט ולבדוק האם חברת ה-SEO שאת שירותיה שכרתם מספקת לכם החזר השקעה ראוי. בידקו כמה לידים או מכירות נוצרו כתוצאה מביקורים אורגניים, מביטויים גנריים. אם כפי שבדוגמא למעלה, שוביו של כל ליד הוא 5$ ושכרה של חברת ה-SEO הוא 1000$ בחודש, כדאי שבדיקתכם תעלה את התשובה 200 (לכל הפחות).

חשוב לציין כי בניגוד לרכישת מדיה או קמפיין PPC, במסגרתם ניתן להנות מתוצאות מיידיות, SEO הוא תהליך מתמשך ואם מדובר באתר אינטרנט חדש - כדאי להתאזר בסבלנות. עם זאת, בין אם האתר חדש או ותיק, קטן או גדול, ודאו כי יש גידול מתמיד במספר הלידים או המכירות שנוצרים כתוצאה מקידום האתר.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012