SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

גוגל וחברות קידום

מערכת היחסים בין גוגל לבין חברות הקידום

קידום אתרים הוא תחום שהתפתחותו שזורה, שלא לומר תלויה לחלוטין, בהתקדמות מנועי החיפוש השונים ובפרט במנוע החיפוש גוגל. בתקופה הפרה-גוגלית חילקו ביניהם מספר מנועי חיפוש את אהדת הקהל. לעיתים, היו הגולשים משתמשים במנועים שונים למטרות חיפוש שונות אך לרוב היו משתמשים במנוע החיפוש הקרוב ביותר לדוא"ל שלהם.

למרות ריבוי מנועי החיפוש, התחושה בקרב הגולשים הייתה שהם לא מספקים את הסחורה ושכדי להפיק מידע משמעותי מהרשת יש צורך בידע רב ובלא מעט מזל. מעבר לכך, מנועי חיפוש בשפה שאינה אנגלית כמעט ולא היו קיימים. אלו שכן היו זמינים נראו כאילו הם מציגים תוצאות חיפוש לפי כמות הכסף שהעבירו אליהם האתרים השונים ולא לפי רלוונטיות האתרים למילות החיפוש שהקיש הגולש.

ואז הגיע גוגל

Google Doodle, Mihajlo Pupin's 153th Birthdayכל זאת כמובן השתנה כאשר הגיע גוגל. מנוע החיפוש שמאז הספיק לכבוש את העולם, הצליח ליצור חיבור אופטימאלי ומהיר בין הגולשים למידע שהם מחפשים. בנוסף, זמן מועט מאוד לאחר השקתו, הוצגו לציבור הגולשים גם הגרסאות המקומיות יותר של גוגל שאפשרו חיפוש ברשת בשלל שפות.

שליטתו הכמעט מוחלטת של גוגל בעולם החיפוש ברשת, הביאה איתה תעשיה שלמה של קידום אתרים. חברות קידום אתרים שצצו כמו פטריות אחרי הגשם הציעו לבעלי עסקים, גדולים כקטנים, את האפשרות להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל במיקומים גבוהים. עובדה זו תבטיח להם שציבור גדול של גולשים ייחשף למוצר או לשירות שהם מציעים.

מערכת יחסים מורכבת

מערכת היחסים בין מנוע החיפוש גוגל לחברות קידום אתרים ברחבי העולם מורכבת מאוד. חברות קידום אתרים אולי חייבות את קיומן לגוגל אך בסופו של דבר הן מנסות לתמרן את תוצאות החיפוש כדי שיטיבו עם לקוחותיהן כאשר לעיתים טובתו של הגולש אינה בראש מעיניהן.

מנוע החיפוש מצידו אינו מתנגד לעצם קיומן של חברות קידום אתרים. להפך, חברות קידום אתרים מהוות סוכנים נאמנים של מנוע החיפוש ושל מוצריו השונים. מעבר לכך, חלק חשוב בעבודת הקידום הוא הפיכת אתר האינטרנט לקריא יותר למנועי החיפוש מה שמקל על גוגל להבין בדיוק איזה מידע נמצא באתר ומשפר את יכולתו להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות.

עובדים על הזוגיות

איך פותרים את הקונפליקט הזה? ובכן, גוגל משתמשת בשיטת המקל והגזר. מצד אחד, נציגי גוגל ברחבי העולם דואגים לעדכן חברות קידום אתרים באופן סדיר לגבי שינויים בלוגיקה של מנוע החיפוש. הם כמובן לא מסבירים בדיוק איך הוא עובד, אך הם מאפשרים לכל מי שיתעניין להבין בדיוק מהן הדרכים הנכונות לקדם אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש.

מאידך, גוגל מפתחת כל הזמן כלים מתוחכמים שנועדו לאתר את אותן חברות קידום אתרים שאינן נשמעות לחוקי המשחק. אתרים שנראים לגוגל כאילו החליפו או קנו קישורים שאינם רלוונטיים, אתרים עם תוכן כפול, אתרים תומכים (או אתרי סרק) שאינם מכילים מידע רלוונטי, כל אלו ירדו בדירוגם בתוצאות החיפוש ולעיתים אף יענשו בהרחקה מוחלטת מדפי התוצאות של גוגל.

חברות קידום אתרים מצידן, מבינות שעצם קיומן תלוי לחלוטין בשמירה על הפופולאריות של מנוע החיפוש. לכן, ברוב המקרים הן בהחלט משחקות לפי הכללים.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר
חזרה לעמוד: מאמרים

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012