SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

פיתיון קישורים

פורסם ב- 09.06.2011, נכתב על ידי: רועי בן עמי

אז באיזה פיתיון אתה משתמש כדי לתפוס קישורים?

שלום לכולם. שמי רועי בן עמי מחברת wwO שעוסקת בשיווק באינטרנט והיום אני רוצה לדבר איתכם על איך אנחנו בונים פיתיון קישורים. נתחיל מהגדרת המושג "פיתיון קישורים".

כולנו מכירים את עבודת ותורת בניית הקישורים - זוהי תורה עתיקה שדורשת מאיתנו שעות עבודה רבות, מחשבה מעמיקה וניסיון רב על מנת ליצור יעילות לשעות העבודה.

פיתיון קישורים הוא סוג של תוכן שמטרתו להביא לביצועה של פעילות בניית הקישורים ללא שום מאמץ מצדכם (טוב... בערך).

אז איך זה עובד? אוקיי... לפי התיאוריה הרווחת באינטרנט, גולשים אוהבים לשתף תכנים שהם מוצאים מעניינים / מצחיקים / מעוררי השראה בעיניהם. הם אוהבים לשתף אותם עם החברים שלהם, הרשת החברתית או המקצועית שלהם ובעצם עם כל מי שהם יכולים.

אלו שנחשפו לתוכן באמצעות חבר אשר שיתף אותם בו, ירצו בצורה טבעית להמשיך ולשתף אותו הלאה עם הרשתות החברתיות שלהם וכך הלאה...

זהו חברים, גלגל שנקרא "שיווק ויראלי". עם הגלגל הזה אתם יכולים לייצר אלמנט בעל אפקט ויראלי שמתפשט כמו אש בשדה קוצים וירוויח לכם כמות נכבדה של קישורים על הדרך.

  • נכון שאנשים אוהבים לשתף דברים באתרי הרשתות החברתיות ומיילים ואלו לא תורמים רבות לקידום האורגני, אבל חשוב לזכור שכל מי שיש לו אתר וימצא את התוכן מעניין במיוחד, ירצה לשתף אותו עם קהל הקוראים שלו. פה אנחנו מרוויחים את יתרון הקישורים שעוזר לנו בהעלאת מיקום האתר שלנו בתוצאות החיפוש. כמו כן, הקישורים ברשתות החברתיות מקבלות יותר ויותר משקל באלגוריתמים המחשבים רלוונטיות וחשיבות דפי אינטרנט.

אז בואו נתחיל - אילו סוגים של תוכן אנו יכולים ליצור על מנת שיהפוך לפיתיון קישורים יקר ערך?

התשובה היא: כל סוג תוכן. אבל בגלל שאני לא רוצה לכתוב מאמר תיאורטי ומשעמם, אלא משהו פרקטי שאתם יכולים לקחת איתכם הלאה ולהשתמש בו – אני אמנה כאן מס' סוגים של תוכן שאני מאמין שהם קלים יותר ל"גלגול" ואהובים ונוחים יותר על הגולשים לשיתוף.

פיתיון קישורים מס' 1: חוק לא מוכר, שיכול לעזור לאיש הקטן

אם אתם מוכרים בתעשייה שלכם ומכירים את כל האספקטים מבפנים החוצה. אתם בטח גם תכירו איזשהו חוק שקיים על מנת להגן על הצרכן (במקרה הזה, הלקוח שלכם) אבל בגלל שאף אחד לא מכיר אותו – הרוב המוחלט של הצרכנים "נדפקים" ולא מנצלים אותו.

פיתיון קישורים - הפצת חוק בלתי מוכר על ידי חברת GoMobile

אז אולי במקום לשמור את הסוד הזה אצלכם כי אולי אתם מרוויחים מזה שהאיש הקטן לא יודע, או להגיד אותו רק ללקוחות שלכם כדרך לשמר אותם ובתור ייעוץ מקצועי – תשחררו אותו לאוויר!

דברים כאלו יכולים לתפוס תאוצה גדולה מאוד בקהל היעד שלכם מכיוון שהוא מכוון בדיוק אליהם וזה הוא בדיוק משהו שאם הייתי מקבל הייתי רוצה לשתף עם שאר החברים והעמיתים שלי.

ככה אני מרגיש שגם עזרתי להם ושיפרתי את החיים שלהם בזה שסיפרתי להם על הסוד הקטן הזה וגם אני משפר את המעמד שלי בגרף החברתי בעיניהם.

לדוגמא: אתר GoMobile מצא חוק שאומר שחברת הסלולר מחויבת לזכות אותך על מכשיר סלולארי גם אם לא קנית אותו אצלם! הם גם השתמשו בו בתור פיתיון קישורים וגם בדף הנחיתה שלהם.

פיתיון קישורים מס' 2: סרטון מצחיק

אני רוצה שכל אחד יחשוב חזק מאוד ויגיד לי מה הדבר שהוא משתף הכי הרבה ברשת - אם זה להתקשר לחבר ולהגיד לו להיכנס לכתובת מסויימת, לשלוח למישהו קישור בפייסבוק, בטוויטר או לשלוח מייל לחבר טוב או עמית. מה הוא סוג התוכן הזה?

אני חושב שרובכם יגידו שהייתם מעבירים סרטון שהצחיק אתכם או שנתן לכם הרגשה של "וואו... מגניב!”.

גם אתם יכולים לנצל את העובדה הזו לשימושכם האישי ולהפיק סרטון קצר שיפנה לקהל היעד שלכם (או גם סתם לקהל הרחב) שיהיה שנון או "מגניב" ולהריץ אותו הלאה. אנחנו רואים סרטונים חזקים מקבלים חשיפה בבלוגים, מקבלים מיליוני צפיות ביוטיוב, חשיפה באתרי היצרנים לפעמים אם מדובר על מוצרים ולפעמים אפילו חשיפה בטלביזיה!

השמיים הם הגבול וכך גם אתם צריכים לחשוב. חד משמעית, אני חושב שסרטון הינו סוג התוכן היעיל ביותר בתור פיתיון קישורים והכי מומלץ לשימוש. אומנם, לפעמים הפקת סרטון כזה יכולה להיות יקרה ולא לכולם יש את התקציב.

לדוגמא: החברה שמייצרת את EZ Grill (גריל לברביקיו) הוציאה סרטון שבו הם "בודקים" איזה סמארטפון נשרף יותר מהר על הגריל שלהם - Iphone4, HTC או WinPho7.

פיתיון קישורים מס' 3: אינפוגרפיק

בואו נודה בזה, אנשים לא אוהבים לקרוא יותר מדי טקסט – הם אוהבים תמונות. הם אוהבים שממחישים להם את המידע בעיניים והם אוהבים שהמידע הזה מוצג בצורה הומוריסטית, מעניינת ויעילה.

כאן נכנסת קטגוריות האינפוגרפיקס. למי שלא יודע, אינפוגרפיק הינו סוג של "תמונה" שלוקחת מידע מסוים, לרוב תוצאות של סקר, תוצאות של מחקר וכו'... ומציגה אותה באופן שהוא קל לקריאה, נוח ומומחש בצורה הטובה ביותר.

מעבר לזה שהרבה יותר קל וכיפי לקרוא אינפוגרפיק מאשר תוצאות מחקר במאמר קר. הרבה יותר קל לשתף אותו, להוסיף אותו בתור תמונה לפוסט בבלוג, לשלוח את התמונה בתור קישור למישהו (במקום לשלוח מאמר ענקי שממנו תיכנן להראות רק חלק קטן).

אינפוגרפיקס הינם אלמנטים שאנחנו רואים פחות בארץ והרבה יותר בחו"ל. אני אישית לא חושב שזה משהו שצריך להבהיל אותנו ולהרתיע אותנו מלהשתמש בהם. אלא לראות את זה בתור הזדמנות להשתמש בתחום שעדיין לא מיצו בארץ ואולי יהיה משתלם מאוד להיות הראשונים בו.

לדוגמא: הצלב האדום האמריקאי, ארגון הניהול הקונגרסיונלי האמריקאי וארגונים נוספים, עשו מחקר מעמיק על השימוש אותו עושים אנשים במדיה החברתית בזמן משבר, צרה או תאונות...

פיתיון קישורים - מחקר אינפוגרפי אודות מדיה חברתית

פיתיון קישורים מס' 4: מצאו פתרון לבעיה קיימת

לכל תעשייה יש את הבעיות שלה. עם הזמן יוצאים פתרונות ומוצרים חדשים אשר פותרים את הבעיות האלו. בתור אנשי מקצועי (גם אם לא מקדמי אתרים) אתם בטוח זוכרים את הרגעים בהם יוצא פתרון חדש ויעיל לאיזשהי בעיה שאיתה התמודדתם במשך זמן רב. הבאז אשר נוצר הוא אדיר בדרך כלל ומועבר לתעשייה כולה במהירות בעזרת הרשתות החברתיות, המיילים והבלוגספירה.

גם אתם יכולים להרוויח מזה - עם קצת יצירתיות אתם יכולים למצוא פתרון שיקל על בעלי המקצוע האחרים (שיכולים להיות מתחרים שלכם באופן ישיר או אפילו קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם).

במקום לשמור את הפתרון בסוד על מנת לקבל יתרון על המתחרים, שתפו אותו עם כולם וקבלו את הקרדיט על זה שמצאתם אותו. פרקטיקה כזו יכולה לרוב להרוויח לכם כמות ואיכות קישורים אותם לא ניתן היה להשיג בצורה לא טבעית.

לדוגמא: בזמן המשט התורכי הייתה רשת התקפות טרור על האינטרנט הישראלי. עשרות אלפי אתרים נפרצו ונותרו עם רקע שחור וכמה מילות נאצה על היהודים בצבע זוהר.

מערכת אדממה פרסמה פוסט בבלוג שלה בדה מרקר שמסבירה איך אפשר לחסום (בעזרת חסימת איי.פי) בצורה פשוטה מאוד את התנועה שמגיעה מתורכיה (ושאר המדינות השותפות לפשע) מהשרתים וככה למנוע מהם לראות שהאתרים קיימים בכלל.

פיתיון קישורים מס' 5: מאמר / פוסט טוב

נכון נכון, אתם צודקים. עד עכשיו דיברתי רק על כמה שלא כדאי להשתמש במאמר בלבד בתור פיתיון קישורים וכמה שזה פחות מדבר אל קהל הגולשים. אני עדיין מאמין בזה דרך אגב.

אבל בפועל, יש קהלים מסוימים שיושבים לקרוא מאמרים. כמו שהרוב הכולל אוהב למשל לצפות בסרטונים ביוטיוב. בעלי אתרים שקהל היעד שלהם הוא מהסוג הזה (למשל אנשים בעלי השכלה גבוהה, מבוגרים, הסקטור המקצועי, האקדמי וכו'...) יכולים בהחלט להשיג תוצאות ממאמר מקצועי שמציג תוכן מעניין שלא הוצג לפני כן באופן פומבי באינטרנט.

יש עם זאת כמה דגשים בכתיבת מאמרים שיהפכו אותם לחומר טוב יותר כ"פיתיון קישורים":

  • שימוש בצילומי מסך או תמונות המחשה - אנשים אוהבים לראות תמונות.
  • כמה שיותר גרפים וטבלאות – לא לזרוק מספרים באוויר, להמחיש אותם באמצעות טבלאות.
  • אם אפשר להוסיף וידאו למאמר זה תמיד מתקבל בברכה :)
  • לנסות להשתמש בהומור – זה תמיד תופס במאמרים.
  • תבקשו שישתפו אתכם! לפעמים עם קצת תמריץ, אנשים באמת ימשיכו וישתפו את המאמר שלכם...

לסיכום

הרבה משווקים אינטרנטיים קוראים לפיתיון קישורים "מיתוס שלא באמת קיים". אני מסכים שבשביל אנשים שאין להם נסיון ולא מוכנים להמשיך ולנסות עד שהם יצליחו – זה מיתוס.

אבל פיתיון קישורים הוא בהחלט פרקטיקה יעילה בקידום אתרים, במיוחד בתקציבים גדולים ולאתרים / מוצרים גדולים. קחו את זה בחשבון ותמיד תזכרו! לזרוק את החכה רחוק זה לא מספיק, צריך גם שהתולעת תהיה טעימה.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012