SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

חדש: Google Webmaster Tools - נתוני האמת

פורסם ב 15.04.2010 על ידי - שוקי גלילי

הגירסה המשופרת של כלי ה- Top search queries בשירות Webmaster Tools של גוגל היא אולי צעד קטן לגוגל, אך ללא ספק צעד משמעותי מאד בשבילנו. זוהי חוליה בשרשרת של פיתוחים שבמרכזם אסטרטגיה לאינטגרציה הדוקה של שירותי גוגל.

מוקדם יותר השבוע החלה גוגל להציג בשירות Webmaster Tools (תחת Top search queries) את "נתוני האמת" של הדירוגים במנוע החיפוש שלה. עד היום השירות סיפק שתי רשימות נפרדות של ביטויים: ביטויים שעבורם האתר הופיע בתוצאות (Impressions) וביטויים שעבורם תוצאות מהאתר קיבלו קליקים (Clicks). שתי הרשימות כללו נתון על חלקו היחסי של כל ביטוי בתוך כלל החשיפות/הקליקים, ועל מיקום האתר ב-SERPs עבור כל ביטוי. בפורמט החדש, מופיעה רשימה מפורטת אחת של ביטויים, עם נתוני חשיפות, קליקים ו-CTR.

החידוש המשמעותי יותר: במקום נתון גולמי של מיקום בתוצאות עבור כל ביטוי - נתון שעד היום נראה סתם לא מדויק - ישנה רשימה מפורטת. כלומר: עבור כל ביטוי תקבלו רשימה מפורטת של מיקומי SERPs עבורם האתר הופיע, עם מספר החשיפות, הקליקים וה-CTR. רשימה נוספת - שוב, עבור כל ביטוי - מפרטת את הדפים מתוך האתר שהופיעו עבור הביטוי, עם נתונים נפרדים עבורן. נשמע מסובך? תיכנסו ותתחילו לשחק. זה אולי פחות מסובך ממה שזה נשמע.

נתוני אמת על המיקומים

Google webmaster toolsנדרש קצת זמן עד שיורד האסימון, אבל אחרי שמבינים מה גוגל עשתה מבינים שיש כאן נתונים יקרים מפז - זהו, בפירוש, צעד קטן לגוגל וצעד גדול מאד עבור מקדמי האתרים. דבר מרכזי וחשוב אחד שהכלי המשופר מציע הוא פירוט של מיקומים אמיתיים. ובגלל זה הכותרת "נתוני האמת". עד היום נאלצנו פחות או יותר לנחש באיזה מיקום אנחנו מופיעים עבור ביטוי זה או אחר - המיקומים משתנים תדיר, בהתאם למיקום, שעת היום וה-Data Center, זה עוד לפני שהזכרנו את החיפוש המותאם אישית לצורותיו. מה שאפשר לקבל עכשיו היא תמונה הרבה יותר מדויקת של נפח החיפושים והמיקומים בהם הופענו.

אפשר לראות במספרים את מה שעד היום ניחשנו - כמה באמת יציב "המיקום היציב" שהשגנו עם ביטוי מסוים, ומהי המגמה. לדוגמא, אנחנו יכולים לגלות שאנחנו במקום הראשון עבור ביטוי כלשהו רק ב-80% מהחיפושים, אחרי שבחודש שעבר היינו במקום הראשון ב-90% מהחיפושים, וזה אומר שאנחנו במגמת ירידה. ואגב, תגללו למטה - עכשיו הרשימה לא כוללת 100 ביטויים בלבד אלא מאות, אלפים או רבבות. כנראה עדיין לא רשימת הביטויים המלאה עבורה האתר הופיע, אבל הרבה יותר ממה שקיבלנו עד היום.

הזהב האמיתי: נתוני CTR

חשובים אפילו יותר, לדעתי, הם נתוני ה-CTR. הם יכולים לחשוף שעבור ביטוי מסוים אנחנו מקבלים הרבה יותר או הרבה פחות קליקים מאשר ביטויים אחרים עבורם אנחנו מדורגים במיקומים דומים. CTR נמוך עבור ביטוי מסוים יכול להצביע, למשל, על שימוש בכותרת לא מספיק טובה או בתיאור ש"לא מוכר". CTR גבוה במיוחד יכול להעיד שעשינו משהו נכון, שכדאי לנסות לשחזר. אני גיליתי, למשל, שעבור ביטויים מסויימים בהם אני מדורג במקומות 1+2 (כולל Indented result), אני משיג CTR של 80 אחוז ויותר ואילו באחרים 40 אחוזים ומטה. (שימו לב שגוגל שגתה והציגה ממוצע של נתוני ה-CTR עבור מיקומים שונים, כשבמקרים של יותר מתוצאה אחת שמובילה אליכם מה שמעניין יותר הוא הסכום).

שלב חדש ב-Master Plan

חדי העין יבחינו שהכלי המשופר מבוסס על נתונים וקוד מ-Analytics, Adwords Keyword Tool ושירותים נוספים. זהו חלק ממגמה שבמסדרונות גוגל מכנים אותה "The Master Plan", לאינטגרציה הדוקה של כל שירותי החברה דרך ממשק אחד. בשלב הבא, או על כל פנים באחד השלבים הבאים, נוכל מן הסתם לראות את כל שרשרת הערך של ביטוי - חשיפות ב-SERPs (כולל בתוצאות ממומנות), קליקים ואז Bounces, דפים נצפים, והשלמת Goals. לא שאי אפשר לעשות את זה גם היום, אם ממש משתדלים, אבל אף כלי או שילוב כלים שמספקים נתונים כאלה לא עושה את זה באופן מושלם, מסיבה פשוטה: אין ולא יכולים להיות לו כל הנתונים. במקרה של גוגל, כאמור, מדובר בנתוני האמת.

למאמרים נוספים בנושא SEO בבלוג של שוקי: קידום אתרים אורגני

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012