SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

אופטימיזציה לדפי נחיתה - מה רוצה הגולש?

פורסם ב 18.02.2010 על ידי רותם ז - Rich Text Editor

השאלה הבסיסית אותה מנסה כל איש שיווק אינטרנט לפצח היא מה רוצה הגולש.אחד מהכלים החשובים שמשתתפים בניסיון לפיצוח השאלה הזו הוא כלי האופטימיזציה של דפי הנחיתה. עולם האופטימיזציה של דפי הנחיתה הוא עולם בלתי צפוי. גם המומחים הגדולים ביותר לערוץ השיווק הזה יאמרו לכם שלא תמיד אלמנטים שנראים להם מוצלחים בהתחלה, יתבררו במהלך הרצת הקמפיין כממירים ואפקטיביים. אמנם במשך השנים בהן תחום זה נוסה ונלמד החלו להתגבש כללים והנחיות בסיסיות לבניית דף נחיתה מוצלח, אבל תשאלו כל איש מרקטינג בעל ניסיון והוא יאמר לכם שלכל כלל יש יוצא מן הכלל וכשזה מגיע לדפי נחיתה – היוצאים מהכלל יכולים לשנות את התמונה לחלוטין.

מחנות יוקרה לשוק מחנה יהודה – מקרה בוחן

שני רכיבים משפיעים מאד באופטימיזציה של דפי נחיתה הם כותרת הדף וכפתור הקריאה לפעולה. ברשת ניתן למצוא עשרות רבות של דוגמאות לכתיבת כותרות ממירות ועיצוב כפתורי נחיתה שלא יאפשרו לגולש שום אפשרות אחרת מלבד לחיצה עליהם, אך לא מפתיע לגלות כי לא תמיד מה שעובד בצורה מעולה בקמפיין אחד עובד היטב גם בקמפיין שני. לפני כמה חודשים הרצתי קמפיין Adwords שלווה בדף נחיתה שכתבתי עבור מוצר טכנולוגי מסוים. את דף הנחיתה בניתי לפי כל הכללים הידועים והמוכרים ועל סמך ניסיון של מספר שנים בתכנון ובנייה של דפי נחיתה מוצלחים למדי. בתום תקופת ההרצה הראשונה גיליתי כי יחס ההמרה של דף הנחיתה רחוק מלהשביע רצון והתחלתי לתכנן מערך בדיקות A/B כדי לאתר את הרכיבים החלשים שפוגמים ביחס ההמרה של הדף.

ערכתי ניסויים במספר רב של כותרות ראשיות וכותרות משנה והחלפתי יותר מעשרה עיצובים וטקסטים שונים לכפתור הקריאה לפעולה – כולם כתובים ובנויים על פי "חוקי הזהב" של דפי הנחיתה. הקפדתי על עיצוב נקי ונעים לעין, קופי ישיר וממוקד, UX (חווית משתמש) משובח ובכל זאת אף אחת מהגרסאות אותן בדקתי לא הוכיחה את עצמה כפי שרציתי. האכזבה המרה שליוותה את תהליך האופטימיזציה הכושל התחלפה בהתלהבות כשהחלטתי "לשבור את הכלים" ולהוסיף לעמוד הנחיתה שני רכיבים שונים לגמרי ממה שהיו בו קודם לכן:

Ultimate Submit Button – כפתור הקריאה לפעולה של אריק גרהאם, כשמו כן הוא - צבעוני, רועש ובטוח בעצמו.

כפתור הנעה לפעולה

Screaming for Attention –"זועקים לתשומת לב" הוא השם אותו נתן הקופירייטר סטיבן דין למקטעי טקסט בומבסטיים המופיעים ככותרות משנה או כחלקים בתוך תוכן דף הנחיתה, מעין טקסטים מגוחכים וטיפשיים להפליא שמזכירים את המונולוגים המטורפים של שועלי המכירות בפרסומות טלוויזיה אמריקאיות מיושנות.

כותרות

דף הנחיתה שלי הפך מחנות יוקרה סולידית לשוק מחנה יהודה. מדף מכירה נקי, מתוחכם וממוקד הוא הפך לרועש, צבעוני ומבולגן, אבל להפתעתי, יחס ההמרה זינק אל על.

המסקנה: אף איש שיווק לא יודע בדיוק מה רוצה הגולש, לא משנה כמה הוא חושב שהוא חכם

תהליך האופטימיזציה של הקמפיין לעיל לימד אותי כי נוסחאות בניית דפי הנחיתה המקובלות בתחום הן בעלות חשיבות רבה, אך רק כבסיס לאפיון ראשוני של הקמפיין. גם אם הסתמכות על מחקרי שוק וניסיון עבר מכוונים את המשווק לגיבוש אסטרטגיה מסוימת, תמיד עליו להשאיר מקום לאותו רכיב חמקמק ויוצא מן הכלל שהופך את הקמפיין למוצלח באמת.

מכאן ניתן לחלץ תובנות לגבי שיווק באינטרנט בכלל. כידוע, אחד היתרונות הגדולים של שיווק באינטרנט הוא היותו מדיד. גם אם בערוצי שיווק אונליין מסוימים ה-KPI קצת מעורפלים (כן, אני מתכוון ל-Social Media Marketing), עדיין ניתן לבצע בהם סגמנטציה ואופטימיזציה ביעילות ששיווק מסורתי לעולם לא יכול להגיע אליה. עם זאת, כל הידע הרב שנצבר לא יועיל אם אנשי השיווק לא יהיו מודעים למרכיב האי-וודאות שנוכח בכל תהליך שיווק ופרסום משום שמאחורי כל הסטטיסטיקות ישנם גולשים, בני אדם.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012