SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

המדריך לטרמפיסט בטוויטר - שיווק למתחילים

פורסם ב 09.02.2010 על ידי דודי שרון

טוויטר הוא כלי ל - "מיקרו בלוגינג" או במילים אחרות - לפרסום ידיעות קצרות בזמן אמת, תגובות או מחשבות. לאחרונה אף הושקה טכנולוגיה חדשה המאפשרת עדכונים דרך שליחת SMS דרך מכשיר הסלולר שלכם, כאשר כל הודעה יכולה להכיל עד 140 תווים. לדיוקם של דברים, אפשר להתייחס אל המיקרו בלוג הזה כאל חדר צ'אטים או פורום בהם תוכלו לתקשר רק עם מי שבחרתם לעקוב אחריו.

אני מוכרח לציין כי לא תמיד האמנתי בטוויטר ככלי שיווקי יעיל, בהתחלה לא הבנתי אותו בכלל, אח"כ חשבתי שהבנתי אותו וחשבתי לעצמי שזה כלי טפשי וחסר תועלת. יחד עם זאת, ידעתי שמיליון סינים לא טועים, הסקרנות גברה בי על אף מחשבותי השליליות ועקבתי אחר עוד יוזרים פופולאריים בניסיון להבין מה הם מפיקים מפעילותם ברשת הזו. כיום, אני חושב שזהו כלי שיווקי מצויין ויחצ"ן מעולה לכל עסק.

דרכים בהן תוכלו להשתמש בטוויטר ככלי לשיווק ויחסי ציבור

נוכחות מנכ"ל החברה במדיה חברתית - מדיה חברתית הינה דרך מצויינת ליצירת דו שיח עם קולגות וקשר עם קהל לקוחות פוטנציאלי, בלוגרים מובילי דעה וגורמים נוספים בעלי השפעה באינטרנט. לעיתים, עבור מנהל בכיר בחברה, החוקים הסטנדרטיים שחלים על המדיה החברתית עלולים להוות בעיה. בעיקר אם מדובר במנהל העומד בראשו של גוף גדול, עם סדר יום עמוס. לרוב, למנכ"ל של חברה אין זמן לכתוב בלוג, תגובות לגולשים או אישורים לבקשות חברות בפייסבוק.

שיווק בטוויטרנתקלתי בלא מעט בלוגים מיותמים של מנכל"י חברות, בהם פוסטים בודדים ולא עדכניים, שוודאי לא מחמיאים לשם שמתנוסס מעליהם. אני מבין, זמן הוא משאב יקר, שלא לומר יקר מפז, אך מבחינה תדמיתית פתיחת בלוג והשארתו במצב כזה - יהיו מזיקים יותר מאשר מועילים. טוויטר מאידך, מוגבל להודעות של 140 תווים בכל עידכון, כך שהכל סובב סביב הודעות קצרות, מחשבות שרצות בראש, עדכונים ותגובות. ובמילים אחרות - אם למנכ"ל חברה יש זמן לרשום הודעת SMS, יש לו גם אפשרות להיות פעיל בטוויטר, בכל שעה שנוחה לו, מכל מקום בעולם. טוויטר הוא כלי מצויין לבעלי חברות, מנכל"ים או אנשי עסקים, שמרגישים שיש להם מה לומר לעולם, רק חסר להם זמן להרחיב. זהו כלי מעולה למיתוג אישי, מיתוג העסק שלך ומיצוב עצמך כאוטוריטה בתחום עליו אתה מצייץ.

Keep in Touch - מאוד קל ללחוץ על כפתור ה- follow בטוויטר ואתם תהיו מופתעים ממידת נכונותו של הנעקב המצוי, לעקוב אחריכם חזרה. רבים ייסתפקו במחווה ההדדית הזו, אולם איני מוצא בה ערך רב, ללא רצון אמיתי להכיר (אפילו מעט) את עולם התוכן של המשתמש ממולי. יצרתי הרבה קשרים בטוויטר עם אנשים שעניינו אותי ברמה המקצועית, סלברטאים וכל מיני 'חיות אינטרנט' שאלמלא טוויטר לא היה נוצר ביני לבינם קשר ולא סביר שהיינו מכירים דרך דוא"ל או בדרכי תקשורת אחרות באינטרנט או מחוצה לו.

הצג את העסק \ המוצר \ המותג בטוויטר - לא מזמן נוכחתי לדעת שכאשר מציגים את שם המותג ואת המוצר שאתה מוכר בטוויטר ולא בדרך האגרסיבית הידועה לרוב אנשי הפרסום והשיווק בענף, גישת "בין השורות" הזו עובדת טוב יותר מ"הארד סייל". כל שצריך הוא 140 תווים, שעשויים לכלול קישור לידיעה או מאמר באתר החברה, או אפילו באתר של קולגה (שמפרסם תוכן המעניין כל לקוח פוטנציאלי שבמקרה גם עוקב אחריך) ודי בכך בכדי ליצר עניין בקרב לא מעט גולשים. גיליתי כי אותם מתעניינים, הם גולשים עם פוטנציאל גבוה לגלות עניין גם במוצר או בשירות שלנו וכדרך פלא הלידים החלו לנחות עלינו ללא הפסקה דרך תא ההודעות הפרטיות בטוויטר.

פרסמו מבצעים מיוחדים וימי מכירות - אפרופו "הארד סייל", אם אתה משווק מורשה של ספק כלשהו או חנות המשווקת מוצרים הנמכרים בדילים מיוחדים, אתה יכול להשתמש בטוויטר להכריז על דיל בדקה ה-90, שינויים במחירים של הרגע האחרון ומבצעים אשר יגיעו לקהל רחב כהרף עין. חברות ענק כבר ניסו את זה ונחלו הצלחה גדולה. זו דרך מעולה להגדיל את המכירות וליצור באזז כאשר יש לך ערך אמיתי ומיוחד להציע, אך חשבון טוויטר לא יכול להיות מושתת על ניסיון מתמשך לפמפם מודעות פרסומיות על מבצעים שלא משתנים שוב ושוב.

קידום תוכן (בלוגים, מאמרים וידיעות חדשותיות) - מאוד קל לפרסם קישור לכל דבר בטוויטר ולא מעט פעמים אני מפרסם קישורים למאמרים כאן באתר, ידיעות מעניינות הקשורות לתחום השיווק באינטרנט שקראתי באתרי תוכן או בלוגים ברשת והכרזות על אירועים וכנסים העתידים לבוא. בעלי עסקים רבים מקשרים אך ורק אל התכנים שהם מעלים באתר העסק, זוהי טעות בעיני. יהיה מצויין לפרסם קישור למאמר המופיע באתר אחר המקשר אל האתר שלכם או מזכיר את שם המותג באופן מחמיא. גם מנוע החיפוש גוגל מייחס חשיבות גבוהה לידיעות המתפרסמות בטוויטר, מאנדקס אותן בתדירות גבוהה ומעניק ערך מוסף לידיעה שקיבלה ציוץ חוזר (Retweet) ואפשר להרגיש את זה בדירוגים של אותה כתבה שפורסמה בטוויטר.

שיווק במדיה חברתית

שימוש בטוויטר לצרכי שיווק ויחסי ציבור - המדריך המלא

הרשמו לטוויטר וצרו פרופיל אישי \ עסקי - כנסו לטוויטר ולחצו "Get Started - Join" במרכז התפריט העליון. היתר די קל כך שאני חושב שתסתדרו ללא עזרתי.

פרסמו מספר ציוצים - היופי בטוויטר שההגבלה ל-140 תווים זה המינון המושלם לכל ידיעה שתרצו לפרסם. אני יכול להיות לא פחות טוב מהסופר או העיתונאי המפרוסמים בעולם כאשר אני מצייץ בטוויטר. פרסמו קישור לתוכן שמצא חן בעיניכם והוסיפו מספר מילים המתארות את הסיבה בגללה אתם ממליצים לעוקבים שלכם לקרוא את המאמר \ כתבה, פרסמו מחשבה או הגיג שעבר לכם בראש, ספרו לכולם שהיום אהובת ליבכם נשארה בעבודה עד מאוחר ואתם מבשלים את ארוחת הערב, רק תרשמו משהו שיאפשר לעוקבים שלכם להכיר אתכם מעט, להשתעשע מהמחשבה שחלקתם עימם או להיחשף למידע מעניין.

צרו חברויות - יצירת חברויות בטוויטר היא משימה קלה. כל שעליכם לעשות הוא לגלוש בין משתמשים וללחוץ על כפתור ה - Follow בעמוד הפרופיל שמצא חן בעיניכם. עכשיו אתם עוקבים אחריהם. במרבית המקרים, תוך זמן קצר הם ישיבו במחווה דומה ויעקבו אחריכם חזרה. כך קהל הקוראים של 140 התווים שלכם יגדל בזמן קצר. אתם יכולים גם לעקוב אחר עוקבים של משתמשים שבחרתם לעקוב אחריהם וכך תיצרו קהילה גדולה יותר מסביבכם.

איך לפרסם קישורים - טוויטר מבוסס על הודעות של 140 תווים, אם יש לכם כתובת URL ארוכה במיוחד, לא ישאר כמעט מקום לטקסט שרציתם לצרף לקישור. מרבית משתמשי טוויטר מתייאשים ומפרסמים את הקישור ללא הטקסט או את הטקסט ללא הקישור. יש פתרון: אני אוהב להשתמש בשירות שמציע האתר www.TinyURL.com, שמאפשר לי לקצר את כתובת העמוד ולהתאים לכל ידיעה שברצוני לפרסם בטוויטר, נסו אותו, עובד יופי. (לאנשי ה - SEO שבין הקוראים, השירות מאפשר הפניית 301 ולא 302 כפי ששירותים אחרים נותנים).

פיתוח דיונים בנוגע למוצר \ מותג - גם אם אתם לא מחוברים לטוויטר, תוכלו לראות מה המשתמשים כותבים על חברות, מותגים ומוצרים בעמודי הפרופיל שלהם. זהו כלי שיווק ויחסי ציבור מעולה כאין דוגמתו, כאשר פרופיל אובייקטיבי מנהל איתך דיון מקצועי, אליו נחשף גם הקהל הרחב (שלעיתים אף מאפשר התפתחויות בדמות משתתפים נוספים שמוצאים עניין ומגיבים לדבריכם). לטוויטר יש מנוע חיפוש המאפשר לעשות בדיוק את זה: חיפוש ציוצים רלוונטים לתחום שהכי מעניין אתכם והכל בזמן אמת. בנוסף, תוכלו לשמור את החיפוש, להעדיף אותו ואפילו לקבל עידכוני RSS על כל התפתחות חדשה בנושא. הנה דוגמא לכל האזכורים עבור אלקטרו קידום אתרים בטוויטר. בדקו בצורה דומה את האיזכורים עבור שמכם - אתם יכולים לעקוב אחר כל מי שתמצאו ברשימה הזו, מי שמזכיר אתכם בציוצים שלו ישמח לגלות שאתם עוקבים אחריו ולעקוב אחריכם חזרה.

איך לנהל דוח שיח בטוויטר - שימוש בסימן @ לפני שם המשתמש זו הדרך בה אנשים מתקשרים זה עם זה בטוויטר. זה גורם לשם המשתמש להפוך לקישור אל הפרופיל שלו, כך שמשתמשים אחרים יוכלו לעקוב אחר התפתחות השיחה. לדוגמא: אם תכתבו "seoelektro@ תודה על מאמר מצויין, חידשת לי והעשרת לי את הידע" זו תהיה דרך מצויינת להודיע לי שהמגזין שלנו מצא חן בעיניכם.

היו שלום ותודה על הציוצים :)

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012