SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

עיצוב לוגו מסחרי

פורסם ב 14.01.2010 על ידי - מאש - בניית מותגים

הסממן הבולט של תרבות הצריכה

הלוגו המסחרי הוא אחד הסממנים הבולטים של תרבות הצריכה של ימינו, לטוב ולרע. קחו למשל חולצת כותנה פשוטה, שימו עליה לוגו קטן של "פולו ראלף לורן", וצרכנים יהיו מוכנים לשלם עבורה פי 3. מדוע? כי הוא מסמל עבורם ערכים של הצלחה, ספורטיביות ויוקרה. וראה זה פלא הלוגו המושך של המותג הנפלא הזה מופיע במקומות שונים בגוונים שונים. איך הם מעיזים?!

הם מעיזים כי הלוגו אינו פרה קדושה, הלוגו בא לשרת את המותג ואם הוא עוזר למכור יותר מי אנחנו שנתנגד להחליף את גווניו לפי הצורך. קחו למשל את משקאות המותג וירג'ין אשר כבר נמצאים על מדפי רשתות השיווק בארץ. המותג, שמקורותיו בתעשיית המוסיקה, מנותק היום בתפיסת הצרכנים ממוצר או שירות מסוימים. תחת המותג וירג'ין יש יותר מ- 200 חברות אשר מעסיקות יותר מ-25,000 עובדים ולקבוצה מחזור שנתי כ-7 מיליארד דולר.

brandמשקאות וירג'ין שכה נפוצים באירופה - מבטיחים להיות שונים ממותגי המשקאות האחרים בעזרת סטנדים ייחודים מוסיקליים בנקודות החמות, עיצוב מיוחד לבקבוקים הקטנים לשוק הקר וגם דיאלוג מסוג חדש עם הצרכן שיתבקש להכריע אילו טעמים ימשיכו להיות משווקים ואילו יורדו מן המדפים אבל יותר מכל זה הלוגו. "להפתעתינו" מופיע לוגו וירז'ין על סוגי משקאות שונים בגוונים שונים!!!! שוד ושבר – שברנו את אחד מכללי היסוד של "בוני המותגים" (בעצם בוני הזהות התאגידית) נגענו בלוגו.

ושוב אני טוען הלוגו אינו פרה קדושה מותר לגעת בו להחליף בו חלקים ואפילו להציגו עם תוספות בזמנים שונים ובמצבים שונים והכל כדי למכור יותר. דוגמא אחרונה – הלוגו של Google המותג המפתיע, המתחזק והמדהים הזה. בעליו מעיזים "לגעת" בו. ביום האהבה הוסיפו לו לב, בסילבסטר שינו אותו לגמרי ובקריסמס הוסיפו לו מזחלת עם סבא חביב.

אז האם מותר לגעת בלוגו?

כן מותר,

בשנים האחרונות מקובל לחשוב שהדרך בה התייחסנו תמיד ללוגו כאל משהו מקודש – ישתנה בהתאם לצרכים שלנו. זאת אומרת – במקומות מסוימים אנחנו יכולים להשתמש בלוגו בצורות אחרות, לדוגמה בתלת מימד, במקומות אחרים הוא יופיע בגוונים שונים אך ידועים מראש וכן הלאה.

בואו נסכים על כמה דברים:

  • לוגו - אינו הכרזה על פעולה או שינוי
  • לוגו - אינו עומד בפני עצמו
  • לוגו - אינו פרה קדושה
  • לוגו - הוא נדבך נוסף בשינוי
  • לוגו - הוא חלק משלם
  • לוגו - מותר לגעת, לשנות, לעוות ולעדכן הכל בשירות רף המכירות

פיתוח מותגים הוא עיסוק מורכב. בניית מותגים מצריכה יצירת קונספט משולב של מודל עסקי רווחי, אסטרטגיה תחרותית מצליחה וקונספט מותג שאנשים מוכנים לחצות מרחקים בכדי להשיגו. חברות וארגונים מצליחים בגלל האסטרטגיה שלהם ולא בגלל צורת הלוגו או האם הוא נמצא 3 ס"מ מהקצה. ברגע שיוצרים ניתוק בין האסטרטגיה התחרותית למותג, המיתוג הופך להיות וועדת קישוט. שינוי לוגו הינו ברב המקרים – מתיחת פנים הוא נעשה לפעמים כדי לנצל אירוע (100 שנה ל-RC קולה) או בכדי לחתום תהליך של שינוי אסטרטגי (פלאפון) אבל בשום מקרה אינו איזה גולם שקם על יוצרו ומהווה את העיקר.

גידי כלימיאן

הכותב הינו מנכ"ל חברת "מאש – בניית מותגים"

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012