SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

תשעת הפרמטרים המשפיעים על ערך דומיין

פורסם ב 30.12.09 על ידי - אינטרספייס

סיומות דומייןמי מאיתנו חובבי האינטרנט לא חלם על לעשות מכה מהירה ושמנה באמצעות קניה ומכירת הדומיין שבאחזקתו? מאז ימי הבועה העליזים מתחי הרווחים סביב המסחר בשמות דומיין קטנו, אך תהילת התעשייה לא מראה סימני שבירה. האמת היא הפוכה לגמרי. רק לאחרונה שמענו חדשות שוברות שיאים: יהודי צרפתי רכש את הדומיין israel.com ומציע אותו למכירה ב-4.5 מיליון דולר, Insure.com נמכר במחיר אסטרונמי של 16 מיליון דולר; ואלו הם רק קצה קצהו של הקרחון.

תעשיית המסחר בשמות דומיין רותחת, ונאמדת במאות מיליוני דולרים בשנה. לפני כניסתנו לעומק התעשייה, נצביע על המשתנים אשר משפיעים על ערכו של דומיין. החוק הטבעי פשוט: ככל ששם הדומיין משובח, כך ערכו עולה.

סיומת דומיין

זהו הפרמטר הראשוני והמשמעותי ביותר. שמות דומיין כלליים או בינלאומיים כמו .net, .org, .info, .biz זוכים לערך גבוה בהרבה מדומיינים בעלי סיומת פרטנית או מקומית כמו co.il, co.cn, .fr וכו'. מאז ומתמיד, הסיומת הכללית והבינלאומית .com זכתה לערך הגבוה ביותר מבין שאר סיומת הדומיין.

אורך שם הדומיין

זהו עוד משתנה המשפיע מאוד על ערך הדומיין. ככל ששם הדומיין קצר יותר, כך ערכו גבוה יותר. בדרך כלל מפסיקים לייחס לפרמטר ספציפי זה חשיבות כשלשם הדומיין ישנן מעל ל-5 אותיות.

אופי שם הדומיין

אופי השם של דומיין הוא אחד מן הפרמטרים המשפיעים ביותר, אולי גם מפני שנושא זה נתון לויכוח. מה שטוב ויפה בעיניי האחד יכול להיות רע ומכוער לאחרת:

  • שמות דומיין בעלי אופי כללי וגנרי זוכים לערך גבוה במיוחד. כך למשל cars.com, porn.com, או diamonds.com מעידים כל אחד על תחום כללי וגנרי במיוחד.
  • שמות דומיין בעלי אופי טרנדי גם כן זוכים לערך כספי גבוה. כמובן, פה מדובר על עניין של תזמון. כך לדוגמה הדומיין MichaelJacksonAlbums.com נמכר ב-70 אלף דולר שבוע לאחר מותו של מלך הפופ.
  • שמות דומיין המכילים ניבים, מילים וסלנג עכשווי זוכים לערך כספי נמוך יותר, אך גם כן מוערכים כהלכה. כך לדוגמה הדומיין YesWeCan.com המכיל את סיסמתו הידועה של הנשיא המככב ברק אובמה הוצע למכירה תמורת 150 אלף דולר.
  • שמות דומיין המכילים מילה או מילות מפתח: שמות אלו נוגעים לתחום קידום אתרים – תחום הקשור מאוד לשמות דומיין. בתחום הקידום במנועי החיפוש, ובפרט בגוגל, מילות מפתח בתוך שם הדומיין עוזרים משמעותית לדירוג האתר במיקומים גבוהים. העניין בסיסי: ככל שמילות המפתח תחרותיות ומדויקות יותר, כך ערכו של הדומיין עולה/

דירוג הדומיין בגוגל

היכן האתר מדורג בעת החיפוש למילות המפתח הרלוונטיות שלו? זו השאלה המרכזית ביותר כשסוקרים דומיין מבחינת קידום אתרים. על שאלה זו עונים דרך בדיקה חטופה בגוגל. לרוב, כשמבצעים בדיקה זו בודקים גם את מספר הקישורים הנכנסים שיש או היו לאתר זה. אי אפשר להעיד במדויק על כמות הקישורים הנכנסים ואיכותם, אך הכלי המהיר ביותר מגיע דווקא ממנוע החיפוש האמריקאי יאהו.

גיל הדומיין

גם פרמטר זה קשור לתחום קידום אתרים. ככל שהדומיין ותיק יותר, כך יש סיכוי שקיבל קישורים חיצוניים המשפיעים על הדירוג בגוגל. בנוסף לכך מצטרפת ההנחה שגוגל "סומך" יותר על שמות דומיין ותיקים אשר צברו מוניטין מסוים. חשוב לציין שכשמדברים על גיל הדומיין, מדברים על דומיין אשר היה אתר בשימוש עד לא מזמן, ולא דומיין אשר נמצא זה זמן ארוך במצב חנייה. בדיקה פשוטה זו ניתן לבצע באמצעות הכלי wayback machine

מדדים ממנועי חיפוש ומנועי דירוג

גם פרמטר זה קשור לתחום קידום אתרים. מדדים אלו מעידים על חוזקם, אמינותם וכמות הגולשים של אתרים ודפי אינטרנט. המדדים (או הציונים) הפופולריים ביותר הם: מדד גוגל הנקרא PageRank, ומדד אלקסה הנקרא Alexa Rank. באופן טבעי, ככל שערך המדד גבוה יותר, כך ערכו של השם דומיין עולה. נקודה חשובה לציון היא שמדדים אלו נקבעים אחת לתקופה מסוימת לאתרים ולדפי אינטרנט קיימים ולכן:

  • אין ציונים לשם דומיין שמעולם לא היו לו דפי אינטרנט.
  • דומיין אשר במצב פג תוקף או שדפי האינטרנט שהיו כבר אינם, יאבד את ציוניו בעדכון הבא של גוגל או אלקסה, ולכן צריך לקחת בחשבון את הזמן שחולף.
  • המדדים עלולים להשתנות לאחר החלפת בעלים או/ ו החלפת האתר או/ ו הנושאים שהיו קשורים אליו.

תנועה לשם הדומיין

כשמדברים על תנועת המבקרים, מדברים על מספר המבקרים היחודיים המגיעים לשם הדומיין בחודש אחד. התנועה לשם הדומיין מגיעה ממנועי חיפוש, מאתרים אחרים ובצורה ישירה באם שם הדומיין מעניין. משתנה זה הוא משתנה חשוב, אך בדרך כלל לא מדובר על מכירת אתר בשלמותו, ולכן אין אפשרות ליחס לו כל חשיבות.

היסטוריה חיובית או שלילית

מה קורה כאשר מחפשים את הדומיין או האתר במנועי החיפוש? מה כתבו עליו בפורומים, ברשתות החברתיות ובבלוגים? האם הדברים הנאמרים חיוביים או שליליים? האם ישנן תביעות הקשורות לדומיין? האם הוא נטול היסטוריה על אף שהיה קיים שנים רבות? אלו הן שאלות שכל סוחר דומיינים חייב לשאול את עצמו בעת מכירה או קניית דומיין

קלות האיות וההגייה

דומיינים אשר קשה לכתוב אותם או לאומרם בקול רם אינם עולים בקנה אחד עם אלו שקלים לאיות ומתגלגלים על הלשון. לא מיותר לציין ששמות דומיין המכילים תווים שאינם אותיות מפחיתים מערכם של דומיינים. כך לדוגמה מספרים בתוך שמות דומיין, הסימן מקף (-), וכו'

המדריך פורסם ע"י אורן מוקדס, מנהל שיווק אונליין בחברת אינטרספייס המספקת שירותי רישום דומיין.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012