SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

להיות טוויטר! האם שליחת ידיעות בטוויטר תהפוך למקצוע?

פורסם ב 15.12.09 על ידי - דוטקום

בידיעה שהגיעה אלי (דרך טוויטר - רהטוויט של פיצה הט העולמי מלפני כחודש) הם גאים להודיע שאותו אדם בחברה שהיה מטפל במנוי הטוויטר עד היום קיבל תואר/תפקיד המכונה "טוויטולוג'יסט"("Tweetologist") ,באנגלית זה נשמע יותר טוב. מעניין הכינוי שינתן "למקצוע" החדש בעברית, על זה בהמשך. הידיעה עצמה הגיעה בעקבות ידיעה קודמת בה הם מבקשים מבסיס העוקבים שלהם למצוא שם יחודי לתפקיד החדש, כבר מתחילת התהליך הם יצרו מעורבות עם בסיס הלקוחות בטוויטר ובך הבטיחו את המשך המעקב אחריהם.,

כל העוקבים קיבלו הודעת תודה:

"כטטויטולוג חדש,שמחתי על השתתפותכם ביצירת "התפקיד המקצועי" החדש שלי,הכל בזכותכם ואני גאה להציג את התואר החדש שלי בכרטיסי הביקור החדשים שבדרך..."נחמד, אישי ומבטיח לכל העוקבים שאכן אדם/חבר מעביר אליהם ידיעות ולא מכונת פרסום באינטרנט. חברה שמשלמת לאדם כדי שיכתוב ידיעות של 140 תווים למנויים של אתר אחד באינטרנט?

כן, זה כבר זמן שחברות מחזיקות אנשי שיווק בשכר שיטפלו בכל נושא המיתוג /שיווק/פרסום של החברה ברשתות החברתיות אך ליעד אדם שיעבוד רק על טוויטר - זה כבר חדשות מעניינות.

טוויטר - Twitter

אז מה יהיה תפקידו של ה"טוויטולוג" ?

לדעתי שם לא רע שניתן להדביק למקצוע החדש ,לא שמעתי אותו בעבר , אם נשמע לכם מקורי אז אפשר...?:)

  • תפקידו של הטוויטולוג הוא להיות העיתונאי המפיץ את מיתוג ושיווק החברה ב 140 תווים.
  • קודם כל עליו להיות נוכח בכל ישיבות השיווק,פרסום ומדיניות של החברה.
  • עליו להיות מעורה בכל הארועים החברתיים והמקצועיים של החברה,ובעצם עליו לדעת הכל על החברה באופן כללי ועדכני.
  • לעבוד בצמוד עם הגורמים המטפלים ברשתות החברתיות ובשיווק ברשת מחד כדי לקבל את התוכן השיווקי ,אותו עליו לשווק בטוויטר.
  • עליו להוות "כמגן" מיתוגי בו הוא מבצע מעקב מתמיד על ידיעות הקשורות לחברה , ולהעביר את המידע למחלקת יחסי הציבור.
  • מובן שכטוויטולוג מקצועי עליו להכיר את המערכת של טוויטר על בוריה ולהכיר את כל האפליקציות החיצוניות המפותחות במיוחד לטוויטר, ואת כל האתרים העובדים בשיתוף עם טוויטר דרך אפליקציות אלו.

דרך אחת אותה מצאתי באפליקציות אלה משלבת את האפשרות של ניצול הידע המוסיקלי והפנית העוקבים בטוויטר לקטעי מוסיקה בשילוב קישורים לעמודים ברשת http://blip.fm, ישנן אפליקציות דומות לשיתוף תמונות, תוכן ותחומי עניין ובכל יום עולה לרשת אפליקציה חדשה לשיתוף דרך טוויטר. במהלך השוטף של עבודתו יגלוש הטוויטולוג ברשת ויפנה לקהל העוקבים של החברה ידיעות עדכניות שישמשו ככלי שיווקי של החברה, כל דבר המצחיק או מוזר ברשת, העיקר שהגולש יהנה ויחשף למותג.

מתפקידו של הטוויטולוג ואחד המהנים שבהם לדעתי הוא "סיעור המוחות" שבו עליו להשתתף בנושאי עריכת סרטוני הוידאו והמדיה. מתוך הכרות של הרשת עליו לדעת מהם סגנון הסרטים הכי "חמים" בטוויטר, ולהתמיע את רעיונות השיווק הללו במסעות הפרסום של המותג. הטויטולוג החדש ישווק ידיעות עם הפניות מקושרות לפי תכנית הפרסום של החברה, מה שאומר שחברות יבנו מסעות שיווק יעודיים לטוויטר.

כבר זמן אני עוקב אחר הידיעות של עכבר העיר בטוויטר מתוך ידיעות אלה אני מופנה לארועים עדכניים שעתידים להתקיים, אל הארועים אני נחשף דרך קישור בטוויטר -אל העמוד של הארוע באתר של עכבר העיר, ובכך אני חשוף לכל הפרסום המופיע בעמוד. במידה ואהבתי את הידיעה (בעיקר את "איכות השהות" בעמוד הידיעה, כגון סרטון מעניין או כתבה תומכת בעמוד הארוע) , אני אבצע Retwitte מהידיעה לקהל העוקבים שלי וכך הגלגל נוצר ובמידה ומתוך קהל העוקבים שלי ישנו אחד בעל רשימת עוקבים גדולה,הסיכוי להפצת הידיעה וחשיפת הפרסום בעמוד הארוע עולה.

יש בכך יתרון לעומת השיווק "הרגיל" ברשתות חברתיות בו למותג יש את האפשרות לחשוף את עצמו דרך כל עמוד מעניין ברשת, קוקה קולה יכולה להפנות את קהל העוקבים שלה בטוויטר לסרטון מצחיק ביוטיוב שאינו קשור למותג אך בסרטון ישנו שימוש באחד ממוצרי החברה. תפקידו של "הטוויטולוג" של המותג למצוא את "ההופעות " באינטרנט ,להפנות בטוויטר אל העמודים הרלוונטיים ולדווח לחברה על "ההופעות השליליות". ככל שאני מתקדם במחשבה על התפקיד החדש הוא מסתמן כתחום מעניין.

פן נוסף שהוא חשוב בעיני למרות שלא אמור להיות לו קשר לבניית מסע פרסום בטוויטר הוא התפקיד של גוגל וההבנה של "הטוויטולוג" בדרך בה גוגל סורק את הרשת. כיום גוגל מאנדקס קישורים ותוכן מטוויטר וחשוב למותג לשלוח ידיעות לעמודים אשר כוונו מראש לתוצאות גבוהות במנוע החיפוש (קישור לידיעה בטוויטר שמופיע בעמוד הראשון בגוגל בד"כ מוביל לכך שהרבה גולשים מצטרפים למעקב של יוצר הידיעה ובכך היא מייצרת מספר רב של גולשים - ונהיית רלוונטית יותר בשביל גוגל. כעיקרון הוא מראה תוצאות של טוויטים אשר עברו מספר רב של RETWITTS)

אז...האם להיות טוויטולוג? האם שליחת ידיעות בטוויר תהפוך למקצוע?

אנשי קידום אתרים ואנשי תוכן ומדיה אשר ירימו את הכפפה וידאגו להתמקצע בעניין היום יופתעו ממספר הפניות לדרישה "לתפקיד החדש"...או שימים יגידו :).

המאמר פורסם ע"י נימי קרב, מנכ"ל דוטקום ישראל - הקמה, שיווק וקידום מערכות תוכן.

אלקטרו מציעים לך קשת רחבה של שירותים בתחום השיווק והתדמית באינטרנט: צור קשר

צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012