SEO Elektro - קידום אתרים מקצועי
a

מילון מונחי קידום אתרים

מנועי חיפוש

מנועי חיפוש הם מכשירי עזר המשמשים בתחום האינטרנט לחיפוש קבצים או מידע כלשהו. לרוב השימוש במנועי חיפוש הוא לשם איתור מידע או קבצים באינטרנט, אך הוא שימושי גם במאגרי מידע מקומיים, למשל לשם איתור מידע במאגר פסקי דין הנמצא על דיסק.

יש להבדיל בין מנועי חיפוש, שמאגרי המידע שלהם נבנים באופן אוטומטי באמצעות סריקה של האינטרנט על-ידי רובוטים, ובין אינדקס כמו: פאוורפון, שבו מקוטלג המידע באופן ידני.

בעזרת מנועי חיפוש ניתן למצוא בקלות מידע רב בצורה של אתרים של נותני שירות, מוצרים, תמונות, וידאו, מידע כתוב כמו מאמרים, ספרים ועוד. עקרון הפעולה הבסיסי של מנועי חיפוש הוא שהגולש ממלא מילת מפתח אשר מייצגת את המידע הנחוץ לו ושולח אותה לאותו מנוע שהוא משתמש בו באותו רגע. השרת מקבל את הבקשה ומפעיל יישום לביצוע הפעולה, תוך הפעלת מספר אלגוריתמים שנועדו לסנן את התוצאות כך שיהיו ממוקדות לנושא שאותו מחפש הגולש. לסיום פעולתו מציג אותו מנוע חיפוש את התוצאה בפני הגולש.

מנוע החיפוש הראשון היה מנוע החיפוש ארצ'י שפותח בשנת 1990 לחיפוש קבצים בשרתי FTP. מנוע החיפוש הראשון לאינטרנט היה Lycos, שפותח בשנת 1994 באוניברסיטת קרנגי מלון. מנועי חיפוש ברשת האינטרנט נבחנים על ידי הגולשים לפי טיב תוצאות החיפוש שהם מספקים וזוהי הסיבה המרכזית לכך שמאז שנת 2001 שולט מנוע החיפוש Google בשוק מנועי החיפוש.

מרבית המשתמשים במנועי חיפוש לא טורחים לבדוק תוצאות שהוחזרו מעמוד שני, ובוודאי שלא תוצאות שהופיעו בעמודים רחוקים יותר. לכן, שאיפתם של בעלי אתרים היא להופיע כמה שיותר גבוה במנועי חיפוש, עם העדפה לעמוד הראשון. ככל שיותר אנשים גולשים באתר, הוא זוכה לפרסום וחשיפה גבוהה יותר ומשום כך בעל האתר מייצר מחזורים גבוהים יותר במידה והאתר הוא האתר מסחרי (מכיל פרסומות או מוכר מוצרים כלשהם).

דף התוצאות של מנוע חיפוש מחזיר, בדרך כלל, שני סוגים של תוצאות:

  • Pay-Per-Click - קישורים ממומנים בראש התוצאות ובצד העמוד - Google adwords.
  • תוצאות אורגניות - אתרים שהוחזרו על ידי האלגוריתם של גוגל כתגובה לביטוי החיפוש.

התוצאות האורגניות בדרך כלל נחשבות כרלוונטיות ביותר ולא מותנות בתשלום עבור הקלקה, לכן בעלי אתרים רבים נעזרים בחברות קידום אתרים אשר מספקת ייעוץ ומבצעת תהליכים אשר ישפרו את דירוג האתר בתוצאות האורגניות.

מונחים


צור קשר

חייגו: 073-2636700

גוגל אנליטיקס

מדריך מעשי

נצלו את גוגל אנליטיקס באופן מעשי, לשיפור דירוג והמרה באתרכם.

החזר השקעה בפרקטיקות SEO

"תוחלת": מילה חדשה-ישנה שתאפשר לכם להעריך את החזר ההשקעה מעבודת קידום אתרים.

שותפים עסקיים


כל הזכויות שמורות לפאוורפון בע"מ - קידום אתרים, פרסום באינטרנט © 2012